شناسهٔ خبر: 31872244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

رژیم صهیونیستی، نظامیان ارتش‌های سعودی و امارات را آموزش می‌دهد

منابع دیپلماتیک عربی از سفر هیات‌های نظامی سعودی و اماراتی به تل‌آویو به منظور دریافت آموزش توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» در یادداشتی با عنوان «اسرائیل فرماندهان ارتش‌های عربستان و امارات را آموزش می‌دهد» نوشت: به گفته منابع دیپلماتیک ارشد کشورهای عربی، روابط بین کشورهای عربی با اسرائیل و بخصوص عربستان و امارات از سه ماه پیش و به ویژه در دسامبر گذشته، شاهد پیشرفت قابل توجهی در تاریخ روابط دو جانبهبوده است.

این منابع افزودند: در همان ماه دسامبر هیات‌هایی عربی در سطوح بلند پایه امنیتی و نظامی به شهر تل آویو رفتند که این سفرها نخستین سفر در نوع خود از لحاظ میزان رتبه و سطح این شخصیت‌ها بوده که به شکلی بسیار محرمانه انجام شده است.

منابع عربی به پایگاه قطری «الخلیج اونلاین» خاطر نشان کردند که این هیئت‌ها این بار به تل آویو سفر نکردند تا به بحث در مورد تقویت روابط و یا حتی توسعه آن بپردازند، چون سرنوشت این موضوع را به سطوح سیاسی واگذار کردند، بلکه به دنبال هدف دیگری بودند که پیامدهای قابل توجهی برای منطقه مخصوصا در تاریخ «مناقشه اعراب و اسرائیل» خواهد داشت.

هدف اصلی این بازدید، انجام آموزش‌های فشرده در زمینه تجهیزات نظامی و تجهیزات امنیتی پیشرفته‌ در یکی از پایگاه‌های نظامی شهر تل آویو بود.

الخلیج اونلاین نوشت: به گفته این منابع، فرماندهان نظامی عربی فاقد تجربه نظامی در تعامل با برخی از دستگاه‌های امنیتی پیچیده‌ای هستند که در جنگ‌ها استفاده می‌شود و اسرائیل را تنها پناه خود برای به دست آوردن تخصص لازم در این زمینه می‌بینند.

به نوشته این وبگاه خبری، دوره های آموزشی مقامات ارشد در ارتش های عربی، به ویژه امارات متحده عربی و عربستان سعودی به صورت دوره‌ای در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود و بازدید آنها از تل آویو یک بار در هر ماه انجام می‌شود، اما این کشورها خواهان محرمانه بودن این دیدارها هستند.

این منابع به الخلیج اونلاین گفتند که هیات‌های امنیتی عربی توسط یک هواپیمای خصوصی از فرودگاه ابوظبی به طور مستقیم به فرودگاه «بن - گوریون» تل آویو رسیده و از آنجا مستقیم به محل اقامت خود رفتند و سپس به مراکز آموزشی ویژه در شهرهای تل آویو و قدس اشغالی رفتند و در آنجا تحت نظارت عالی ترین هیات‌های نظامی رژیم اشغالگر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که روابط کشورهای با رژیم اشغالگر در ماه‌های اخیر به ویژه با عربستان سعودی توسعه یافته است که به دیدارهای متقابل و موافقت نامه‌های نظامی و معاهده‌هایی نظامی منجر شده است که مهم ترین آنها اقدام ریاض در خرید سیستم نظامی دفاعی ارتش از تل آویو بود.

در روز ۲۸ اکتبر، الخلیج اونلاین اعلام کرد که عربستان سعودی معامله خرید سیستم‌های جاسوسی با کیفیت بالا از اسرائیل به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار را یکسره کرده است.

تزریق تروریسم به ارتش‌های عربی

این منابع گفتند، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که در جنگ‌هایی به ویژه در یمن ورود کردند، علاقه مند به کسب تجربه نظامی از رژیم اشغالگر هستند تا با یک تیر دو نشان را بزنند اولا، تجربه نظامی برای ارتش‌های عربستان و امارات در جنگ‌ها و تحولات نظامی کسب کنند و دوم اینکه افق‌های جدیدی را در عادی سازی با رژیم اشغالگر باز کنند.

منابع عربی درباره خطر آموزش فرماندهان ارتش‌های عربی در منطقه توسط همتایان اسرائیلی آنها گفت: این موضوع فراتر از تبادل تجربیات نظامی و امنیتی است و به مرحله‌ای خواهد رسید که سران رژیم اشغالگر ایده‌ها، نژادپرستی و تروریسم خود را به تدریج در اندیشه‌های عربی تزریق می‌کنند به گونه ای که ارتشی جنایتکار و آماده ارتکاب جرایم می‌سازند و گواه این موضوع هم کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات است.

به نوشته الخلیج اونلاین، روابط عربستان و اسرائیل بهترین روزهای خود در تاریخ را سپری می‌کند. سال ۲۰۱۸ سال دیدارهای عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان بوده است ، همان گونه که رسانه‌های عبری زبان خبر دادند که سرلشکر احمد عسیری، معاون برکنار شده رئیس سرویس اطلاعات عربستان بارها در مناسبت های مختلف به اسرائیل سفر کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما