شناسهٔ خبر: 31872159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طهرانچی در گفت و گو با ایرنا:

ایجاد سراهای نوآوری اولویت اصلی دانشگاه آزاد در سال 98 است

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می گوید: ایجاد سراهای نوآوری در حوزه فناوری، اولویت اصلی این دانشگاه در سال 98 است.

صاحب‌خبر -

«محمد مهدی طهرانچی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا افزود: دانشگاه آزاد در نظر دارد در چارچوب اقتصاد مقاومتی سراهای نوآوری آزاد را پیاده سازی کند.
وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن طرح پایش با توجه به زیرساخت ها در حوزه پژوهش تعریف شده است، گفت: زیرساخت ها یکی از محورهای مهمی است که در سال 98 نگاه نو به آن خواهیم داشت و براین اساس تمام تحولات پیاده سازی می شود.

**بارگذاری هفت هزار زمینه در سامانه پایش
رئیس دانشگاه آزاد گفت: تاکنون هفت هزار زمینه در سامانه پایش دانشگاه بارگذاری شده و همه زیرساخت ها برای حرکت به سمت ساماندهی پایان نامه ها فراهم است.
طهرانچی در ادامه درباره مهم ترین دستاورد دانشگاه آزاد در سال 97 اظهار کرد: مهم ترین فعالیت دانشگاه در حوزه پژوهش طرح پایش بود.
« طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) سامانه یکپارچه ای است تا تمام پروپوزال‌های دانشگاه آزاد در آن ارائه و موضوعات پژوهشی که اولویت‌های کشور است، به اساتید و دانشجویان معرفی شود.»
وی افزود: دانشگاه آزاد با موفقیت سامانه یکپارچه پژوهش یار با نظارت کلان مراحل پیشنهادیه تا دفاع پایان نامه های دانشجویان را مدیریت می کند.
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه راه اندازی نرم افزار پایش حرکتی بزرگ در ساماندهی پایان نامه های دانشگاهی بود، یادآور شد: طرح پایش که هدایت هدفمند یکپارچه عناوین پایان نامه و رساله است، سبب اتصال یکپارچه پژوهش ها می شود.
به گفته طهرانچی، استادان راهنمای سایر دانشگاه ها می توانند به سامانه پایش دانشگاه وارد شوند، اما امکان دسترسی برای سایر دانشجویان مهیا نشده است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد سعی دارد در راستای گسترش سامانه طرح پایش با دانشگاه های دیگر نیز قرارداد همکاری منعقد کند.
**9491**9189

نظر شما