شناسهٔ خبر: 31871105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رونق تولید استقلال همه جانبه را در پی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند سالی است که محور نامگذاریهای شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بر حول تولید و اقتصاد است، عواملی که می تواند راهگشای کشور برای عبور

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، چند سالی است که محور نامگذاریهای شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بر حول تولید و اقتصاد است، عواملی که می تواند راهگشای کشور برای عبور از سد موانع تحریمی دشمنان باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی سال 98، امسال را به عنوان سال« رونق تولید» نامگذاری و تاکید کردند: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند و از اول سال تاآخر آن، انشاءلله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد.اگر این طور باشد، امیدواریم که انشاءالله حل مشکلات اقتصادی راه بیفتد.
در ارتباط با این نامگذاری، نماینده ولی فقیه در کردستان، روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک سال نو و آروزی سالی پر از خیر و برکت ، اظهار داشت: امیدواریم برای حل مشکلات با همت مردم و مسئولین امور را به پیش ببریم و بر دشمنانی که با جنگ اقتصادی در قالب تحریم ها به مقابله با ما پرداخته اند، پیروز شویم و شکست سختی را تحمیل آنان کنیم.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه رونق تولید دوای همه مشکلات است، افزود: آنچه که دشمن در تحریمها مدنظر قرار دارد، پایین آوردن درآمد کشور به واسه رکود در تولید با افزایش قاچاق و واردات کالاهای غیرضروری است تا اقتصاد ما را در هم بپیچد و این تجربه را در کشورهای دیگر داشته است.
وی لازمه اشتغال به عنوان مهمترین بحث کشور و کردستان را تقویت و رونق تولید دانست و افزود: گردش مالی و توزیع ثروت از منظر رونق تولید می گذرد و با ارزآوری در این راستا، می توانیم نیازهای کشور را تامین کنیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینمکه زیرساختهای لازم در 40 ساله اول انقلاب کاملا آماده و پی ریزی شده است، گفت: یکی از لازمه های تولید و سرمایه گذاری وجود امنیت بوده که به خوبی تامین شده است.
وی مساله دوم در تولید را تکیه بر اقتصاد دانش بنیان دانست و اظهار داشت: با توجه بیشتر به این مساله می توان پیشرفت در سطوح مختلف را تسریع کرد که متوسط چیشرفت ایران در این زمینه با وجود همه فشارها، 11 برابر متوسط جهانی است و برای کسب منافع بیشتر باید این علوم را به تولید برسانیم.
وی با بیان اینکه باید تولید جای شعار مصرف گرایی را بگیرد، افزود: زمانی که بتوانیم نیازهای خود را تامین کنیم، دشمن دیگری دستاویزی برای تحریم نخواهد داشت.
نماینده رهبر انقلاب در کردستان افزود: هر جا به استقلال رسیده ایم دشمن به بن بست رسیده است، افزود: نامگذاری های چند سال اخیر با محوریت اقتصاد و تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، بر اساس بررسی و مطالعه لازم انجام می گیرد که با تحقق کامل آن نقشه راهی مطمئن برای عبور از تحریمهای دشمن خواهیم داشت.
آیت الله حسینی شاهرودی از مردم و مسئولین خواست که به این مساله توجه کافی داشته باشند و افزود: در این میان بانک ها باید به صورت ویژه به کمک تولید و کارخانجات بیایند و آن را در اولویت خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: با همت همگانی می توانیم شاهد رونق تولید باشیم و علاوه بر تامین نیاز داخلی با رونق صادرات به ارزآوری هم کمک کنیم.
آیت الله حسینی ساهرودی دستیابی به این مهم را دور از انتظار ندانشت و افزود: در سال گذشته با وجود شدیدترین تحریمها، تراز تجاری کشورمان مثبت شد و صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفت و با کمی توجه بیشتر به تولید داخلی نیاز اقتصادی ما به نفت کاملا قطع می کند.
وی رسیدن به استقلال همه جانبه را در گرو جدی گرفتن شعار «رونق تولید» عنوان کرد.
9937 / 3034
انتهای پیام

نظر شما