شناسهٔ خبر: 31870936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازداشت دو تن از مخالفان دولت ونزوئلا

منابع نزدیک به کودتاگران در ونزوئلا اعلام کردند نیروهای امنیتی دولت، دو تن از متحدان خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را بازداشت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع رسانه‌ای وابسته به کودتاگران در ونزوئلا از بازداشت دو تن از متحدان  خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور خبر دادند.

دفتر رسانه‌ای خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی دولت این کشور «روبرتو مارِرو» رئیس دفتر و «سرگیو وِرگارا» از سیاستمداران متحد گوایدو را بازداشت کرده‌اند.

گوایدو نیز در پیامی توییتری مدعی شد نیروهای امنیتی بامداد پنج‌شنبه این دو نفر را در اقامتگاهشان در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا بازداشت کردند.

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما