شناسهٔ خبر: 31870827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آمریکا احتمالا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را اعلام می‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: منابع آگاه پیش‌بینی می‌کنند رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر نتانیاهو به واشنگتن، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

بنابر گزارش پایگاه صهیونیستی «تایمزِ اسرائیل» منابع آگاه در اسرائیل و آمریکا پیش‌بینی می‌کنند در سفر هفته آینده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن، دونالد ترامپ حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان اشغالی را اعلام خواهد کرد.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید اعلام کرد نتانیاهو و ترامپ  دوشنبه هفته آینده در کاخ سفید با هم دیدار و درباره منافع دو طرف و تحولات خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

نتانیاهو نیز روز چهارشنبه در نشست خبری با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو ضمن قدردانی از حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: «زمان آن فرا رسیده  جامعه جهانی منطقه (اشغالی) جولان را به عنوان بخش جدانشدنی اسرائیل به رسمیت بشناسد.» (!)

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا  در اقدامی بی‌سابقه در گزارش سالانه حقوق‌بشر ۲۰۱۸ خود برای نخستین بار از بلندی‌های اشغالی جولان به عنوان «قلمرو تحت کنترل اسرائیل» نام برده است. این در حالی است که در گزارش‌های پیشین این وزارتخانه (چه در دولت‌های پیشین آمریکا چه در دولت کنونی)، از این منطقه به عنوان قلمرو اشغالی یاد می‌شد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره سوریه است است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ در جنگ شش روزه اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو حاکمیتی خود اعلام کرد، اما سازمان ملل و همچنین شورای امنیت این ادعای رژیم صهیونیستی را رد کردند و همیشه در قطعنامه‌های خود  جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده اعلام می‌کنند.

49311

نظر شما