شناسهٔ خبر: 31870629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه سخنرانی رهبرمعظم انقلاب در مشهد

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی

مشهد- ایرنا- در نخستین روز سال 1398 با وزیدن نسیم شادی ز کوی یار، خراسانیان مشتاقانه به دیدار یار می شتابند تا سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در جوار حرم امام رضا(ع) به گوش جان بسپارند.

صاحب‌خبر -

نوروز جشن طبیعت است، فراش باد صبا فرش زمردی می گسترد، دایه ابر بهاری بنات نبات در مهد زمین می پرورد، درختان به خلعت نوروزی قبای سبز برمی گیرند و زیباتر از این رستاخیز، سخنان آرام بخش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که با رهنمودهای خویش آینده ای خوش را برای مردان و زنان ایران زمین نوید می دهد.
مردم آزاده ایران زمین به ویژه اهالی خراسان با برگزاری جشن نوروز در جهت صیانت از هویت خویش برمی آیند و سالها است که سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را چون گوهری بر سر سفره هفت سین خود قرار داده و توصیه های سکاندار نظام جمهوری و انقلاب اسلامی را تا پایان سال آویزه گوش خود قرار می دهند.
نوروز ریشه در خاک و افلاک دارد و به تعبیر حافظ خوش سخن جشنی است که بوی خوش آن از کوی یار می آید و برافروزنده چراغ دل و جان است. مصداق آن عطر دل انگیز از کوی یار در این زمانه همان سخنان گهربار رهبری ملت است که دلها را روشنی می بخشد.
یار خراسانی دیار امام هشتم(ع) سالها است که همزمان با روز نخست سال نو به زیارت حرم نورانی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شود و مشهدیها و غیرمشهدیها مشتاقانه به سوی او می روند تا در آستان ملائک پاسبان رضوی دیدارها را تازه کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بسان پدری بزرگوار امروز هم در طلیعه سال 1398 همچون سالهای گذشته میهمان خراسان است. به همین خاطر حرم مطهر رضوی به پاس حضور معظم له به زیباترین گلها و خوشبوترین عطرها مزین شده، خادمان بارگاه رضوی صحن و سرای را آب و جارو نموده و بهترین فرشها را زیر پای یاران مومن انقلاب گسترانیده اند.
در سرزمین امام هشتم (ع) روز نخست فروردین ماه با میزبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی عجین شده است. این روز برای خراسانیان بهتر از روزهای دیگر سال است و همگی در چنین روزی به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.
امروز پیش از برپایی نماز ظهر و عصر همه ورودیها حرم رضوی مملو از جمعیت است. زائران و مجاوران در رفتن و جای گرفتن در صحنها و رواقها از یکدیگر سبقت گرفتند تا بتوانند در صفوف منظم نخستین نماز سال نو را در پیشگاه امام رضا(ع) اقامه نموده و آماده پذیرایی از ولی فقیه شوند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز به منظور رفاه حال زائران نوروزی همه صحن و سرای بارگاه منور رضوی با 340 هزار مترمربع فرش مفروش شده است.
سید خلیل منبتی افزود: 500 نیروی خدمات فرش حرم مطهر رضوی به صورت آماده باش در این ایام در حرم مطهر رضوی حضور یافته اند.
وی ادامه داد: برای بهره‌ مندی عموم زائران از بیانات مقام معظم رهبری تمام صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی تحت پوشش صوتی و تصویری این برنامه قرار گرفته و 90 دستگاه نمایشگر پهن پیکر در این مکانها نصب شده است.
سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز پخش مستقیم و ترجمه همزمان سخنرانی مقام معظم رهبری به چهار زبان عربی، اردو، انگلیسی و آذری را در تالار قدس کتابخانه مرکزی با حضور انبوه زائران غیرایرانی از برنامه‌ های محوری حرم مطهر در زمان سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد.
حجت الاسلام رضا علی عزیزی افزود: پس از سخنرانی معظم له 'کتاب بهار در بهار' شامل 30 سال سخنرانیهای نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی در بین زائران و مجاوران توزیع می شود.
سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب ساعت 15 امروز یک فروردین ماه در حرم مطهر رضوی آغاز می شود.
7489/1858

نظر شما