شناسهٔ خبر: 31870364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف گنبدکاووس خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 3 بقعه متبرکه گنبدکاووس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز در سراسر کشور، گفت: در گنبدکاووس این طرح در سه بقعه متبرکه اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

صالح محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری همچون سال‌های اخیر در ایام تعطیلات نووری برای رفاه حال زائران و مسافران در این ایام در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این طرح در سال جاری از 28 اسفندماه آغاز شده و تا 16 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان گنبدکاووس در سه مکان برگزار می‌شود، افزود: آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع)، بقعه متبرکه ملا علی دانشمند و مسجد بین راهی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) مجری طرح آرامش بهاری در شهرستان گنبدکاووس هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت، ترویج فرهنگ زیارت، گشترش فرهنگ وقف و مهم‌تر از همه تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی منطقه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با تمام سختی‌ها و هزینه‌های تحمیل شده برای اجرای این طرح آن را یک فرصت مغتنم برای ارائه خدمات به مردم عزیز به ویژه زائران و مسافران نوروزی می‌داند.

محبی از برپایی غرفه‌های متعدد در قالب طرح آرامش بهاری در سه بقعه متبرکه نامبرده خبر داد و گفت: غرفه خیمه معرف با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه های مشاوره مذهبی، مشاوره وقف، بازی کودکان، حجاب و لوازم فرهنگی، ایستگاه کتاب و .. از جمله این غرفه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در لحظه تحویل سال برنامه ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار  شده است، ادامه داد: در این برنامه علاوه بر تلاوت قرآن کریم، اجرای تواشیح و پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، از سخنرانی حجت‌الاسلام رجنی را نیز بهره‌مند شدیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس شعار امسال طرح آرامش بهاری را در قالب شعار مرکز افق؛ طرحی نو در بقاع متبرکه با رویکرد ارتقاء سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی و قرآنی در این بقاع دانست و اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز همچون گذشته استقبال بی‌شمار زائران و مسافران نوروزی را شاهد باشم.

محبی با تاکید بر برپایی نماز جماعت در هر سه وعده صبح، ظهر و مغرب در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، افزود: در اجرای طرح آرامش بهاری امسال چهار مبلغ شیعه و سنی بومی آقا و پنج مبلغ بومی خانم به همراه چهار مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم به فعالیت‌های فرهنگی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/83014

نظر شما