شناسهٔ خبر: 31870274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

9 فروردین انجام می شود؛

راهپیمایی بازگشت میلیونی از سوی فلسطینیان

غزه - ایرنا - پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به توافق های انجام شده درباره آتش بس موجب شده است تا مسوولان گروه های مبارزه فلسطینی به دنبال خروج میلیونی فلسطینیان برای برگزاری راهیپمایی بازگشت در 30 مارس (9 فروردین) باشند.

صاحب‌خبر -

درهمین ارتباط شماری از مقام های جنبش های فلسطینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه دیدگاه خود را در ارتباط با این راهپیمایی بیان کردند.
'محمد المدهون ' یکی از فرماندهان جنبش اسلامی فلسطین (حماس) گفت: پیام فرزندان فلسطین شکستن محاصره 13 ساله نوار غزه است.
وی افزود: ملت فلسطین صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بوده و از طریق راهپیمایی بازگشت خواهان آغاز مرحله جدیدی برای حفظ حق بازگشت است.
این مقام حماس افزود: مردم فلسطین به مبارزه برای شکسته شدن محاصره تحمیلی بر نوار غزه ادامه خواهد داد و فریب کاری رژیم اسرائیل را در اجرای توافق های آتش بس راهپیمایی های بازگشت متوقف نمی کند.
'احمد مدلل' از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به ایرنا گفت: ملت ما بر ادامه راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره زمینی و دریایی نوار غزه تاکید دارند.
وی ادامه داد: ملت فلسطین برای خروج میلیونی در سالگرد راهپیمایی بازگشت در 30 مارس جاری همزمان با 'روز زمین' برای تاکید بر حق بازگشت و رفع محاصره آماده می شوند.
این مقام جنبش جهاد اسلامی افزود: تا زمانی که رژیم اسرائیل به توافق های آتش بس پایبند نباشد، راهپیمایی بازگشت در همه اشکال مسالمت آمیز آن ادامه خواهد داشت.
'محمد البریم' سخنگوی کمیته های مقاومت در فلسطین نیز گفت: راهپیمایی بازگشت در مرحله آینده با بازیچه گرفته شدن توافق ها ازسوی رژیم صهیونیستی فعال تر خواهد شد.
وی اضافه کرد: ما بر سه موضوع ادامه راهپیمایی ها، حق خود برای بازگشت به سرزمین خود و استفاده از همه ابزارها برای ایجاد بیم در نوار غزه و در نقاط مرزی تاکید داریم.
البریم همچنین بر همبستگی ملت فلسطین با اسرای فلسطینی در همه زندان های رژیم صهیونیستی به خصوص در زندان ریمون که با سخت ترین انواع شکنجه و مرگ تدریجی روبرو هستند، تاکید کرد.
قاهره و سازمان ملل متحد در ماه های گذشته میان گروه های فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی برای تداوم آتش بس در این باریکه میانجیگری کردند و هیات امنیتی مصری دیدارهای دوره ای میان غزه و تل آویو برای تثبیت آتش بس انجام داد.
پیش بینی می شود که هیات مصری در روزهای آینده نیز به نوار غزه برای ازسرگیری تلاش ها به منظور تداوم آتش بس بخصوص پس از شلیک موشک ها در روز پنجشنبه از غزه به سمت تل آویو و حمله اسرائیل به یکصد هدف مقاومت فلسطین در این باریکه سفر کنند.
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دو وزیر اسرائیلی نقل کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزرای عضو کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم را در جریان ازسرگیری مذاکرات با جنبش حماس از طریق میانجی های بین المللی قرار داده است.
طبق گزارش منابع مذاکره با حماس با میانجیگری مصر در این مرحله بر سه محور آتش بس در نوار غزه که اسرائیل در سال گذشته به آن پایبند نبود، تسهیل صادرات کشاورزی از غزه و افزایش مبلغ کمک های قطر به خانواده های کم درآمد در غزه است.
راهپیمایی مسالمت آمیز فلسطینی ها با عنوان راهپیمایی بازگشت از یک سال پیش 10 فروردین 1397 (10 مارس 2018) همزمان با چهل و دومین سالگرد روز زمین در نوار غزه با هدف شکستن محاصره 13 ساله این منطقه آغاز شده است.
فلسطینی ها با برگزاری این راهپیمایی مردمی تلاش دارند تا بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌ شود.
در جریان این راهپیمایی ها تاکنون بیش از 200 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.
خاورم*9366*1436**1392

نظر شما