شناسهٔ خبر: 31868059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عیدانه با نماینده‌ها | کمالی پور:

عملکرد نظارتی پارلمان در سال ۹۷ ضعیف بود/ هیچ یک از اقدامات نظارتی مجلس نتیجه مثبتی نداشت

عضو هیئت رئیسه کمیسوین حقوقی و قضایی ضمن قابل قبول دانستن عملکرد مجلس در حوزه تقنینی، عملکرد نظارتی پارلمان در سال ۹۷ را غیرقابل پذیرش تلقی کرد چراکه مجلس نتوانست در سال گذشته از اختیارات نظارتی خود به نحو احسن استفاده کند.

صاحب‌خبر -

یحیی کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص مهم ترین اولویت مجلس در سال 98، اظهار داشت: باتوجه به شرایط حاکم بر کشور و فشارهایی که کشورهای بیگانه همچون آمریکا که تمام توانش را برای مستاصل کردن ما به کار بسته معتقدم همچنان اشتغال و اقتصاد مهم ترین دغدغه نمایندگان در سال آینده خواهد بود.

وی در ادامه افزود: نه تنها مجلس بلکه قوای سه گانه باید اهمیت جدی به این موضوعات از خود نشان دهند چراکه قاطبه مردم باتوجه به اینکه بر تعداد جوانان بیکار افزوده می شود و موضوع معیشت عملا به عنوان یک چالش فراروی کشور قرار دارد نگران وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور هستند.

کمالی پور افزود: در کنار این دو مقوله سال آینده باید رسیدگی به آسیب های اجتماعی که البته متاثر از اشتغال و اقتصاد است در دستور کار مجلس قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به افزایش آمار طلاق، اعتیاد، سرقت و حاشیه نشینی در کشور آنها را از جمله مشکلاتی دانست که امروز دامن گیر کشور شده که لازم است جزء دغدغه اولیه نمایندگان در سال 98 باشد.

کمالی پور همچنین ضمن قابل قبول دانستن عملکرد مجلس در حوزه تقنینی، عملکرد نظارتی پارلمان در سال 97 را غیرقابل پذیرش تلقی کرد چراکه مجلس نتوانست در سال گذشته از اختیارات نظارتی خود به نحو احسن استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ اقدام نظارتی مجلس به نتیجه مثبت و قابل پذیرش مردم نینجامیده و امروز این موضوع جای سوال است که چرا بعد نظارتی مجلس نتوانسته در کنار بعد تقنینی کارآمد جلوه کند و شاید بعد نظارتی ضعیف مجلس یکی از آسیب های این نهاد است که به عنوان نماینده مردم در مجلس احساس می کنم نتوانسته در آن موفق عمل کند.

نظر شما