شناسهٔ خبر: 31867868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

پیام تبریک نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی آغاز بهار و عید نوروز را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،در متن این پیام آمده است:

«یا محول الحول والاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال

نوروزی دیگر فرا رسید تا روزمان را نو کند و با تحول طبیعت که نمادی از تحول هستی است، وجودمان را آماده حرکت و پویایی برای خلق روزهایی تازه‌تر و بالنده‌تر سازد. 
گرامیداشت نوروز همانا بزرگداشت جلوه‌ای ماندگار از تاریخ، تمدن و میراث بشري است و نیز؛ یادگار نیک پیشینیان، پیام آور عشق، دوستی، محبت و محمل متعالی ترین آموزه های زندگی. اگر امروز نوروز کهن در سراسر گیتی پاس داشته می‌شود و جهان به احترام این زیباترین و متعالی‌ترین آیین بشری سر تعظیم فرو می‌آورد بی‌تردید مرهون افتخار و اعتباری است که فرهنگ غنی و باشکوه ایران‌زمین و مردمان فرهیخته این کهن سرزمین از آن برخوردارند. در سایه چنین فرهنگ و بینش سازنده‌ای است که ایران و ایرانی لحظه ای از جوشش و پویش باز نمی‌ایستد و با اندیشه تحول، تمام ناملایمات روزگار را با امید به آینده‌ای روشن‌تر پشت سر می‌گذارد.
بدین‌سان سالی که گذشت برغم تمام دشواری‌ها، سالی سرشار از تجربه های ناب و آموزنده، همدلی و همبستگی، تلاش و پیشرفت بود. به میمنت چهل سال حماسه‌آفرینی، چله انقلاب اسلامی را مقابل چشمان بهت زده استکبار با سربلندی و سرافرازی جشن گرفتیم و "گام دوم انقلاب" را استوار و با صلابت برداشتیم.    
حال سالی پیش روی ما است که آغازین روزهای آن مصادف است با میلاد بزرگمرد تاریخ، آن پیام آور معنویت و عدالت حضرت علی(ع) که امیدوارم به میمنت و برکت انفاس قدسی آن ولی خدا، دلهای پرمهر ایرانیان با وفاق، صمیمیت و پویایی و در پیوند با روزهای سبز و زیبای بهاری، شاد و خرم باشد.
با آرزوی سالی پربرکت و توام با بهروزی و پیروزی، فرارسیدن نوروز باستانی و حلول سال جدید را به پیشگاه حضرت‌ ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم، دولتمردان خدوم، هموطنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان، دولتمردان و مردم کشورهای دارای نوروز، تبریک و تهنیت می‌گویم و سربلندی و سرافرازی ملت، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خالق بی همتا مسئلت دارم.
خداوند متعال حال همه ما را تعالی بگرداند.»

نظر شما