شناسهٔ خبر: 31867687 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"محمد مطیع" درگذشت

R1515/P/S4,1430/CT1 / R1515/P1439/S4,1430/CT1

بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون در انتظار تحویل سال آخرین سکانس عمرش رقم خورد؛ مطیع درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قرار بود برای یک کار فاخر جلوی دوربین قرار بگیرد اما 75 سالگی پایان عمر یک بازیگر تمام عیار صحنه، سینماگر بلامنازع و یک حرفه ای و کاربلد در سریال بود. محمد مطیع در آستانه تحویل سال 98 دارفانی را در منزل شخصی خود در شهر گوتنبرگ سوئد وداع گفت.

مطیع را به عنوان ایفاگر نقش‌هایی همچون میرزا آقاخان نوری در مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» (سعید نیکپور)، وزیر اعظم در مجموعه تلویزیونی به یادماندنی «افسانه سلطان و شبان» (داریوش فرهنگ)، غلام عمه در مجموعه تلویزیونی «هزاردستان» می شناسیم و چندین نقش بزرگ و کوچک دیگر در یاد‌ها ماندگار شده است.

خیلی اهل مصاحبه و کارهای رسانه ای نبود اما خیلی کوتاه در جریان تصویربرداری "باغ سرهنگ" دغدغه رشد و ارتقا توانمندی هنری و فرهیختگی نسل جدید بازیگران را داشت و به این نکته اشاره می کرد بازیگر تا خودش را به نقش مورد نظر نزدیک نکند یا اصطلاحا کاراکتر را زندگی نکند به توفیق چندانی نخواهد رسید. 

مطیع یک هنرمند واقعی با علم و دانش بود که به تعبیر بسیاری خیلی ناچیز از دریای اندیشه هنری بهره برداری شد و شایسته است بیش از پیش قدر قدیمی ها و پیشکسوتان این عرصه را بدانیم تا وقتی از میان ما رفتند حسرت نخوریم چرا از تجربیات گرانبهایشان بهره کافی برده نشده است.

خبرگزاری تسنیم درگذشت این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت می گوید.

انتهای پیام/

نظر شما