شناسهٔ خبر: 31867552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شهادت اوج سعادت یک مرد است

گروه اجتماعی - یک کارشناس مذهبی از چهارمحال و بختیاری گفت: حضرت علی(ع) در حدیثی می‌فرماید: خدایا اگر روزی قرار است آنچه که به من بخشیده‌ای را بازگیری ابتدا جانم را بستان، از این سخن درمی‌یابیم که اوج سعادت یک مرد شهادت است.

صاحب‌خبر -

شهادت اوج سعادت یک مرد/سالی که نکوست از بهارش پیداست

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقری، مبلغ دینی از چهارمحال و بختیاری، شب گذشته یکم فروردین‌ماه در مراسم «سین هشتم سلام بر شهدا» که در تپه نورالشهدا شهرکرد برگزار شد، با تبریک روز پدر و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) گفت: جا دارد این ایام را به پدر جامعه مقام معظم رهبری نیز تبریک گفت زیرا که ایشان و حضرت امام خمینی (ره) پدران جامعه اسلامی ایران هستند که ولایتشان با ظهور حضرت مهدی (عج) تکمیل می‌شود.
وی با مطرح کردن سؤال اوج سعادت مرد و زن در چیست؟ ادامه داد: حضرت علی(ع) در حدیثی می‌فرماید: خدایا اگر روزی قرار است آنچه به من بخشیده‌ای را بازگیری ابتدا جانم را بستان، از این سخن درمی‌یابیم که اوج سعادت یک مرد شهادت است.
حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه یک مرد ارزش‌هایش را فریاد نمی‌زند و با جانش از آن‌ها حمایت می‌کند، تصریح کرد: اوج سعادت یک زن که حضرت زهرا (س) نیز به آن رسیده است مادر بودن است که در رابطه با چگونگی رسیدن به این سعادت باید در کلام بزرگان تحقیق و بررسی کرد.
این مبلغ مذهبی با اشاره به اینکه در این شرایط بد اقتصادی از حال همسایگان غافل نشوید، اظهار کرد: از مردانی نباشیم که دینمان در گرو پول و سکه باشد. این امر چنان مهم است که روایتی در این باره می‌فرماید: ایمان نداری اگر همسایه‌ات گرسنه باشد و تو آسوده بخوابی.
وی در ادامه افزود: تنها بخشی از زندگی یک مرد زن و فرزندانش است اما تمام زندگی یک خانم همسر و فرزندانش است که این دو مقوله با یکدیگر تفاوتی بسیار دارد و دشمن نیز از این راه داخل شده است و ذهن مردان را با این شعار که(دیگری به تو چه ارتباطی دارد، به فکر خانواده خود باش) از فعالیت‌های اجتماعی دور می‌کند و او را تنها به تأمین نیازهای خانواده خود مشغول کرده است و آیه ۶۶ سوره مبارکه مائده «یا ایها الذین آمنوا، آمنوا» نیز به همین معنا است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی از مردان مانند شهدا مردانگی‌شان را بی‌ادعا ثابت می‌کنند، گفت: در دوران آخرالزمان مرد بودن و مردانه رفتار کردن بسیار دشوار است.
وی در ادامه به سوره مبارکه واقعه اشاره کرد و افزود: مردم در دوران آخرالزمان به سه دسته اصحاب‌الیمین، اصحاب‌الشمال و السابقون السابقون تقسیم می‌شوند. اصحاب یمین افرادی هستند که همه از حضورشان در جمعی احساس لذت می‌کنند، اصحاب شمال انسان‌های شرور و بدجنس هستند اما دسته سوم که برترین انسان‌ها هستند افرادی هستند که در گذشته تعدادشان بسیار بود و متأسفانه در این دوران بسیار کم یافت می‌شوند. این‌ها افرادی هستند که آتش به اختیار عمل می‌کنند و مقام معظم رهبری برای قدرت بخشیدن به این جامعه اسلامی به دنبال این انسان‌ها هستند.
این کارشناس مذهبی در پایان بیان کرد: دشمن در سال ۹۷ قصد داشت جهنمی برای ما درست کند که الحمدلله موفق نشد و این سال ۹۸ که آغازش با میلاد حضرت علی (ع) آغاز شده نیز سال خوش یمن و موفقیت‌آمیزی برای ملت ایران است. سالی که نکوست از بهارش پیداست.
یادآوری می‌شود، قرائت دعای توسل، شعرخوانی و مدح مولا علی (ع)، توزیع بسته‌های تبرکی حرم مطهر رضوی و قرعه‌کشی سفر مشهد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام

نظر شما