شناسهٔ خبر: 31865671 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

راهبردهای اصلی مدیریت آموزش و پرورش استان برای توسعه مشارکت در آموزش وپرورش

ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان راهبردهای اصلی مدیریت جدید را برای توسعه مشارکت در آموزش و پرورش به شرح زیر منتشر کرد:

صاحب‌خبر -

 

همکاران ارجمند، فرهنگیان عزیز و یاران صمیمی

 سلام

میلاد با سعادت مولای متقیان امام علی (ع) را تبریک عرض نموده و از خداوند برای همگان عزت و عاقبت بخیری مسئلت دارم.

بواسطه آنکه در نخستین  سال از گام دوم عمر پربرکت انقلاب اسلامی و در سومین دهه از دوران خدمتم توفیق مدیریت و راهبری مقدس ترین و مهم ترین نهاد تربیتی کشور در ایران عزیز و در زادگاهم که همواره به آن عشق می ورزیده و همیشه ودر همه جا تعالی و توسعه آن را در سر داشته و اندیشه خدمت به آن را همچون بذری آماده رویش، در دل پرورده ام نصببم شد خدای را شاکرم.

اینک با حضورم در مدیریت آموزش و پرورش استان، زمینه ی مساعد برای رویش و پرورش این بذر محبت به مردم شهر واستانم فراهم شده است  و من در این مسیر بعد از خدا به شدت به یاری همه مردم ، مسئولین استان ، بویژه به مساعدت هوشمندانه فرهنگیان عزیز استان چشم دوخته و نیازمندم.

عمیقا بر این باورم که بدون همراهی آنان تعلیم وتربیت به مقصود نمی رسد و دستگاه آموزش وپرورش عزت و اعتبار نمی یابد و توسعه پایدار استان امکان ندارد.

بر این اساس ضمن خوش بینی به آینده ای روشن در آموزش و پرورش استان و با درس آموختن از دهها سال مدیریت در حوزه های مختلف این نهاد به مثابه تجربه ای گرانبها، توجه همگان را به راهبردهای اصلی مدیریت آموزش و پرورش استان برای توسعه مشارکت در آموزش وپرورش در دوره جدید، جلب می کنم

1-بهره گیری از همه ظرفیت های نیروی انسانی استان برای تحقق همه سیاست های اجرایی آموزش وپروش .

2-استفاده از رهنمودهای ارزشمند امام جمعه محترم استان حضرت آیت الله خاتمی به عنوان یکی از تاثیر گذارترین اعضای شورای آموزش وپرورش استان.

3-بهره مندی از حمایت های داهیانه استاندار محترم استان به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس شورای آموزش و پرورش برای سیاستگذاری با استفاده از ظرفیت قانونی شورای آموزش وپرورش.

4-جلب حمایت همه نهادهای استان و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای توسعه ظرفیت های استان و همراهی آنان در پیگیری تصمیمات مهم، به عنوان نمایندگان قانونی و دلسوز مردم در شهرهای مختلف .

5-توجه به توسعه معلمان در ابعاد مختلف بویژه در مقوله توسعه حرفه ای آنان، به این اعتبار که معلمان ضامن اجرای برنامه های آموزشی وتربیتی و به عنوان موتور محرکه نظام آموزشی کشور می باشند.

6-توجه وتاکید بر نقش مدیران مدارس در سطح استان با این رویکرد که بدون مشارکت ، نقش و فهم دقیق آنان از سیاست های آموزشی وتربیتی و بدون پرداختن به توانمندسازی آنان در جهت کیفیت اجرای صحیح برنامه ها ، هرگونه تعییری در این نهاد دور از ذهن خواهد بود.

7-مشارکت موثر وهمدلانه همه مدیران وکارشناسان استان وادارات مناطق به عنوان پشتیبانی کنندگان و ناظرین دلسوز نظام آموزشی در راستای جهت گیری ها و برنامه های از پیش طراحی شده آموزش و پرورش کشور واستان؛ به نوعی که تیم های کاری یکپارچه وهماهنگ استان در منظر جامعه همچون ید واحده ای در خدمت نهاد مقدس تعلیم وتربیت و همسو با مدیریت استان و کشور جلوه گر شود و همه ظرفیت ها را برای اندیشیدن وهمراهی با آموزش و پرورش به پای کار آورد. زیرا نهاد آموزش وپرورش یک نهاد فرابخشی است و احساس هماهنگی در مدیریت آن، شوق همراهی وهمدلی را در آحاد جامعه بویژه مسولان تقویت می کند.

8-استفاده از تجارب مدیران گذشته آموزش و پرورش و ظرقیت تشکل های حرفه ای قانونی برای بهره مندی از نقطه نظرات ایشان برای راهبری وهدایت جریان آموزشی وتربیتی منطبق با آموزه های دینی و انقلابی .

   بدیهی است جهت گیری محوری این مشارکت، عملیاتی نمودن اسناد تحولی نظام، بویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام های ششگانه آن است و همه اقدامات ، هم راستا و همسو با سیاست های مدیریتی نظام آموزشی کشور تنظیم واجرا خواهد شد.

ابراهیم رفیعی

مدیر کل آموزش وپرورش استان

نظر شما