شناسهٔ خبر: 31865482 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طب سنتی مکمل پزشکی نوین/ طب سنتی اجازه ورود به حوزه درمان را ندارد

معاون علمی سابق بسیج جامعه پزشکی گفت: طب سنتی تنها به عنوان مکمل در کنار پزشکی نوین سبب ارتقای سلامتی افراد می‌شود.

صاحب‌خبر -

طب سنتی مکمل پزشکی نوین/ طب سنتی اجازه ورود به حوزه درمان را نداردقائد امیری معاون علمی سابق بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به پیشرفت‌های قابل توجه و چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم که یکی از این حوزه‌های طب سنتی است.

وی ادامه داد: طب سنتی به نوعی از تقاضای القایی پیشگیری می‌کند اما به عنوان یک طب درمانی هیچوقت قابلیت‌های اجرایی برای همه بیماران را ندارد اما این طب می‌تواند به عنوان مکمل در کنار طب نوین برای کمک به زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌های مختلف نقش پررنگی را ایفا کند.

امیری بیان کرد: برخی‌ طب سنتی را ارجح‌تر از طب نوین و پزشکی می‌دادند که به نظرم این مسئله  یک افراطی‌گری در این حوزه بیشتر نیست.

دستورالعمل‌های طب سنتی مورد وفاق جمعی نیست

معاون علمی سابق بسیج جامعه پزشکی تأکید کرد: وزارت بهداشت دستورالعمل‌های طب سنتی یا ایرانی را رد نکرده اما این طب مورد وفاق جمعی قرار نگرفته است؛ طب سنتی به عنوان مکمل می‌تواند باعث کاهش بار بیماری‌ها شود زیرا که من معتقدم که دستوالعمل‌های طب سنتی می‌تواند سلامتی و تندرستی افراد را به شرط اجرای درست تضمین کند.

وی تأکید کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی اقدامات خوبی را در راستای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر انجام داده است اما این موضوع به معنای دخالت حوزه‌های آموزشی و پژوهشی در موضوع درمان بیماری‌ها نیست و تنها هدفش ارتقای سطح آگاهی مردم برای زندگی سالم است.

امیری گفت: من معتقدم که درمان بیماری‌های واگیر و غیر واگیر فقط باید به وسیله پزشکان و افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌‌اند انجام شود و پژوهشگران طب سنتی نمی‌توانند دخالتی در درمان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما