شناسهٔ خبر: 31865465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سازمان ملل: با وجود آتش‌بس، روزانه 8 کودک یمنی کشته و یا زخمی می‌شوند

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که با وجود اینکه سه ماه از آغاز اجرای آتش‌بس در الحدیده می‌گذرد، هر روز هشت کودک یمنی کشته و یا زخمی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

العالم-یمن

«میشل باشله» رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «از آغاز اجرای توافق سوئد در دسامبر گذشته تاکنون، روزانه هشت نفر از کودکان در یمن کشته و یا زخمی می‌شوند».

باشله افزود: «کودکان در حال حاضر در ۳۱ منطقه مورد درگیر در یمن زندگی می‌کنند و شدیدا از تحولات مربوط به جنگ به خصوص تعز، حجه و صعده رنج می‌برند».

مسئول حقوق بشری سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید حملات ائتلاف سعودی به استان حجه واقع در شمال غربی یمن تاکید کرد که «در ماه جاری میلادی، ۲۲ نفر از جمله ۱۲ کودک و ۱۰ زن در این استان کشته و ۳۰ نفر دیگر که حدود نیمی از آنها کودک هستند، زخمی شدند».

به گزارش روسیا الیوم، وی افزود: «تعداد کودکانی که از گرسنگی در یمن جان خود را از دست داده‌اند، مشخص نیست، اما غیرنظامیان یمنی از جمله کودکان از ماه مارس تاکنون بیش از هر زمان دیگری، گرسنه هستند».

به گزارش روسیاالیوم، مسئول حقوق بشری سازمان ملل تاکید کرد که «بیش از یک میلیون کودک از جمله ۳۶۰ هزار نفر از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند».

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز روز چهارشنبه در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، تازه‌ترین آمار مربوط به کشته‌ها و مجروحان و خسارت مالی و جانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ ائتلاف متجاوز را گزارش داد.

الحاضری گفت که طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵(ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

نظر شما