شناسهٔ خبر: 31864870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پاسخگويي شبانه‌روزي وزارت راه و شهرسازي در ايام نوروز

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مرکز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي از آمادگي پاسخگويي وزارت راه و شهرسازي در تمام ساعات شبانه روز در ايام نوروز به شهروندان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، «سيدقاسم بي نياز» گفت: کارکنان اين وزارتخانه از طريق شماره تلفن‌هاي 141 اطلاعات راه‌ها، 134 هواشناسي، 5149 اطلاعات قطارها، 199 اطلاعات پروازها، شماره 1550 امداد دريايي در بنادر و شماره تلفن 096330 اطلاعات پرواز فرودگاه امام خميني (ره) پاسخگوي تماس هاي شهروندان هستند.
وي افزود: شمار تلفن 5149 آماده پاسخگويي به مسافران ريلي در زمينه فروش بليت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودي و اطلاعات آژانس‌ها است و اطلاعات حرکت قطارها نيز از شماره 1539 قابل پيگيري است.
وي ادامه داد: تلفن 134 هواگوي سازمان هواشناسي وزارت راه و شهرسازي نيز آماده پاسخگويي به شهروندان در زمينه وضعيت هواي تمام نقاط و راههاي کشور، اطلاعيه هاي هواشناسي و توصيه به شهروندان است.
رئيس مرکز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي تصريح کرد: مسافران جاده اي نيز به منظور کسب اطلاعات در مورد وضعيت جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترين مسير و ديگر موارد مي‌توانند با شماره تلفن 141 در تهران تماس بگيرند. همچنين با شماره تلفن 021-88925252 از سراسر کشور مي توان وضعيت راه‌هاي کشور را از طريق تلفن دريافت کرد و سامانه اطلاع رساني www.141.ir و برنامه تلفن همراه 141 نيز آخرين اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه مي دهد.
بي نياز تاکيد کرد: سامانه تلفن گوياي 199 نيز پاسخگوي اطلاعات پرواز در زمينه دريافت اطلاعات و جدول زماني پروازها است. مسافران و استقبال کنندگان مي‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با اين شماره تلفن از ساعت پرواز اطمينان حاصل کنند. همچنين مسافران فرودگاه امام خميني (ره) براي اطلاع از آخرين وضعيت پروازها مي توانند با شماره 096330 تماس بگيرند.
** از مراکز معتبر بليت تهيه کنيد
رئيس مرکز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي ضمن هشدار به مسافران نسبت به خريد اينترنتي بليت هواپيما از سايت هاي غيرمجاز اظهار داشت: به مسافران توصيه مي‌شود بليت خود را از مراکز، سايت‌ها و آژانس‌هاي هواپيمايي معتبر تهيه کنند و پيش از خريد، قيمت حداقل و حداکثر بليت هواپيمايي را در سايت‌هاي شرکت‌هاي هواپيمايي يا انجمن صنفي شرکت‌هاي هواپيمايي مشاهده کنند تا متضرر نشوند.
وي اظهار داشت: شهروندان و مسافران مي‌توانند هرگونه گران فروشي را از طريق بازرسي‌هاي خطوط هواپيمايي و يا سامانه حقوق مسافر سازمان به نشاني www.cao.ir مطرح کنند.
به گفته بي نياز، خريد بليت اينترنتي هواپيما فقط از طريق سايت هاي مربوط به شرکت هواپيمايي فعال مجاز است و ساير سايت هاي فروش اينترنتي بليت مورد تاييد سازمان هواپيمايي کشوري نيست.
وي اعلام کرد: سامانه پيامک مرکز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي به شماره 30007070 و شماره تلفن 82244090 آماده دريافت پيام‌هاي شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازي است.
شهروندان براي دريافت اطلاعات کامل در زمينه راه‌هاي کشور، قطارها، هواپيماها و وضعيت هواي همه مسيرها مي توانند به پايگاه اينترنتي وزارت راه و شهرسازي مراجعه و از طريق اين سايت از لينک سايتهاي سازمانها و شرکت‌هاي تابعه وزارتخانه استفاده کنند.
** هشدار به خريداران ويلا در سفرهاي نوروزي
رئيس مرکز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي همچنين درباره خريد ويلا و زمين در شهر‌هاي شمالي بدون در نظر داشتن شرايط لازم در ايام نوروز هشدار داد.
بي نياز اعلام کرد: متاسفانه برخي افراد سودجو، زمين‌هاي داراي کاربري کشاورزي را به ويژه در استان هاي شمالي بدون مجوز از مراجع ذي‌صلاح تفکيک مي کنند و به معرض فروش مي گذارند و حتي در مواردي پس از ساخت غيرقانوني ويلا آن را مي فروشند.
وي افزود: اين موضوع سبب شده است بخش قابل توجهي از آگهي هاي نشريات به فروش زمين‌ها و ويلاهاي فاقد اسناد مالکيت و مجوز ساخت اختصاص يابد که وزارت راه و شهرسازي به هموطنان توصيه مي‌کند دقت لازم را به هنگام خريداري اين املاک به کار گيرند.
بي نياز تصريح کرد: در اين زمينه استعلام از اداره کل راه و شهرسازي، مشورت با مشاور حقوقي و ديدن اسناد لازم براي خريد زمين و ويلا توصيه مي‌شود.
وي تاکيد کرد: وزير راه و شهرسازي در نامه‌اي به دادستاني کل کشور و دبير شوراي ‌عالي حفظ حقوق بيت‌المال در اراضي و منابع‌طبيعي، خواستار صدور دستور به منظور اقدامات پيشگيرانه در خصوص تصرفات اراضي ملي و دولتي در ايام نوروز شده است.
اقتصام*2025
انتهاي پيام /*

نظر شما