شناسهٔ خبر: 31864670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گلستان انقلاب؛

دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه «استقلال و اقتدار بین‌المللی»

خبرگزاری میزان- حاکمیت دویست ساله استعمار بر ایران زخم دیگری بر درد خفقان چند هزار ساله افزوده بود. استعماری که در زمان سلطنت پهلوی به اوج رسیده و عزل و نصب مستقیم شاه توسط انگلستان را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ امروز ۸۰ کانال رادیویی و ۱۹۵ شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به زبان فارسی و گویش‌های ایرانی مشغول تهاجم به باور‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی و تفرقه افکنی قومی و مذهبی و ترویج فساد و فحشاء و تخریب سبک زندگی مردم ایران است.

هم اکنون در چهل سالگی انقلاب اسلامی، با سه هدف: مقابله با شدت تبلیغات و جنگ روانی دشمن که از همان روز‌های نخست انقلاب، بدنبال القاء ناکارآمدی نظام اسلامی بوده و دوم، برای مواجهه هدفمند با حجم عظیم توطئه‌ها از جنگ تحمیلی و تحریم تا ایجاد ترور‌ها در مناطق مختلف کشور و سوم، برای عمل به تکلیفی که امام (ره) برای مشتاقان انقلاب مشخص کرده اند که همانا بازگویی خدمات و برکات انقلاب است؛ ترغیب به معرفی بخشی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۰ سال شدیم.

کتاب «گلستان انقلاب» راوی بخشی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های ۴۰ ساله ایران است، در تدوین این کتاب از نشست‌های تخصصی «شنبه‌های انقلاب» که طی ۴۱ هفته از اردیبهشت تا بهمن سال ۱۳۹۷ برگزار شده، استفاده شده است. خبرگزاری میزان، بُرش‌هایی از کتاب ««گلستان انقلاب» را به صورت روزانه منتشر می‌کند.
 
برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه " استقلال و اقتدار بین المللی"
حاکمیت دویست ساله استعمار بر ایران زخم دیگری بر درد خفقان چندهزار ساله افزوده بود. استعماری که در زمان سلطنت پهلوی به اوج رسیده و عزل و نصب مستقیم شاه توسط انگلستان را به دنبال داشت.
 
در دوران منحوس پهلوی نه فقط مردم حق اظهار نظر و مداخله در اداره کشور را نداشتند، حتی شاه هم اختیاری نداشت و همه امور کشور تا سال ۱۳۳۲ توسط انگلیس و از آن به بعد با مشارکت آمریکا و انگلیس با فرماندهی رژیم سلطه گر آمریکا اداره میشد. شاه ایران با تعبد مطلق نسبت به آمریکا تمام ثروت و امنیت ملی ایران را به آمریکا واگذار کرده بود.

۱- در دو قرن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نهتن‌ها عزل و نصب وزیران و نخست وزیر حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود.

۲- در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع از ۱.۷ کاهش یافت. انقلاب اسلامی با وجود هجوم ابرقدرتها، یک وجب از خاکش را هم نداد.

۳- رضاخان طی قرارداد ننگین سعدآباد، بخش‌هایی ازخاک ایران را به بیگانگان واگذارکرد.

۴- رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران رابه ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد از مرز تا پایتخت بدون هیچ مقاومت بهسادگی به اشغال دشمنان متجاوز درآمد.

۵- بحرین استان چهاردهم ایران با بیعرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد.

۶- سران کشور‌ها بار‌ها غبطه خود از استقلال بی نظیر ایران را ابراز کرده گفته‌اند‌، ای کاش ماهم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرف‌مان را مقابل آمریکا بزنیم.

۷- در سال ۵۶، حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود. آن‌ها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند.

۸- سفارت آمریکا در تهران با ۴هزار کارمند (بیشتراز کل کارمندان امروز وزارتخارجه ایران در سراسر جهان) عملا اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت.

۹- دخالت بیگانه در اداره ایران به قدری خفت بار بود که ارنست پرون، مستخدم انگلیسی تبار دبیرستان محل تحصیل شاه در سوئیس، نه تنها به فرماندهان ارشد ایران و وزرا و مقامات عالی رژیم امر و نهی می‌کرد، بلکه به شخص شاه هم پرخاشگرانه دستور می‌داد و برابر خاطرات ثبت شده از اطرافیان شاه زنان دربار و مقامات کشور از این پیشخدمت انگلیسی بچه دار شده بودند.
 
بعد از فوت ارنست برون، او را مانند یک فرد گمنام مجهول الهویه و بی­‌کس و کار در ضلع شمالی قبر ظهیرالدوله، نزدیک دیوار دفن کردند و حتی سنگ قبری هم بر گور او ننهادند و گاهگاهی در شب‌های جمعه، بعضی از زنان رجال سیاسی و سران نظامی که از ارنست پرون (راسپوتین) دربار ایران فرزندی داشتند، با دسته گلی بر سر گور او می‌رفتند.

۱۰- در نتیجه سلطه استکبار بر ایران، آن‌ها تمام منابع ما را غارت می‌کردند. در یک قلم کنسرسیوم نفتی متشکل از آمریکا، انگلیس و هلند ۹۰ درصد نفت تولیدی ایران را به عنوان هزینه استخراج می‌خوردند و فقط ۱۰ درصد آن را به ایران می‌دادند.

۱۱- در سال‌های آخر رژیم منحوس پهلوی، به دنبال قیام‌ها مردم برای ملی شدن نفت، نهایتاً این درصد به نزدیک نصف رسید. یعنی حدود ۵۰ درصد تولید نفت ایران توسط کنسرسیوم بالا کشیده میشد. ایران حدود شش میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کرد، ولی فقط مالک کمتر از نصف آن بود.

۱۲- همان نیمه درآمد ایران از فروش سنگین شش میلیون بشکه‌ای صرف خرید‌های اجباری تسلیحات به چند برابر قیمت متعارف، قرارداد‌های استعماری خرید خدمات مهندسی، استخدام مستشاران آمریکایی ارسال نیرو و سلاح به اسرائیل، ویتنام، حبشه، ظفار، زئیر و هر کشور دیگر تحت سلطه آمریکا می‌شد.

۱۳- رژیم پهلوی علاوه بر آبونمان کردن تعداد زیادی از اعضای کنگره کمک‌های بلاعوض فراوانی را تقدیم مقامات آمریکا و نوکران او در جهان می‌کرد. فقط در یک مورد شاه یک میلیارد دلار برای تشویق رئیس جمهور مصر به صلح با اسرائیل به او واگذار کرد.

۱۴- نتیجه سلطه آمریکا و اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمارجهانی سال ۱۳۵۷ این بود که ۴۵ درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند.

۱۵- نتیجه سلطه سیاسی آمریکا بر ایران تصویب قانون خفت بار کاپیتولاسیون بود. انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.

۱۶- انقلاب اسلامی وابسته‌ترین و تحت سلطه‌ترین کشور جهان را به مستقل‌ترین کشور جهان تبدیل کرد.

۱۷- امروز ایران اسلامی نه تنها تحت سلطه هیچ قدرتی نیست، بلکه در اغلب میدان‌های منطقه‌ای اراده خود را بر تمامی قدرت‌های شیطانی تحمیل کرده است.

۱۸- نظام اسلامی نه تنها در مقابل چهل سال تلاش قدرت‌های شیطانی استقلال خود را حفظ کرده است، بلکه هر دو ابر قدرت را به زیر کشیده است و امروز دنیا ابرقدرتی ندارد که بتواند فراتر از دیگران هر چه را اراده میکند، عملی کند.

۱۹- ایستادگی و عزت ملت ایران در مقابل شیطان بزرگ چشم جهان را خیره کرده و همه آزادی خواهان را به تحسین واداشته است.

۲۰- بدون شک و به شهادت شعار‌ها و تصاویری که بسیاری از مبارزان راه آزادی در جهان در میدان‌های مبارزه با خود حمل می‌کنند، آزادی خواهان جهان امروز ایران اسلامی عزیز را به رهبری خود برگزیده اند.

۲۱- استقلال ایران موجب شد که دست بیگانگان از ثروت‌های کشور به ویژه نفت و گاز قطع شود و به همین جهت توانسته ایم با کاهش صادرات نفت به یک سوم گذشته با وجود سه برابر شدن جمعیت، این همه پیشرفت‌های خیره کننده داشته باشیم.

۲۲- تجمع شش دولت بزرگ جهان برای مقابله با ایران در مذاکرات هست‌های بیانگر اقتدار جهانی ایران است.

۲۳- عزت و اقتدار نظام اسلامی هیبت آمریکا را در هم شکسته است. ۴۰ سال است که آمریکا می‌خواهد انقلاب اسلامی نباشد و انقلاب زنده است. حداقل ۳۰ سال است که آمریکا می‌خواهد حزب الله لبنان خلع سلاح شود و نمی‌شود، ۲۰ سال است که آمریکا می‌خواهد حماس را خلع سلاح کند و نمی‌تواند و....

۲۴- دیروز اگر ناو هواپیمابر آمریکا از ساحل کشورش به سوی کشوری حرکت می‌کرد، دولت آنجا از ترس سقوط می‌کرد. امروز تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس هنگام رویارویی با رزمندگان اسلام، لباس خود را خیس می‌کنند.
 
شخصیت‌ها و کارشناسان: مهدی نوروزی، موسی حقانی، علی باقری، جواد منصوری، منوچهر محمدی
 
انتهای پیام/

نظر شما