شناسهٔ خبر: 31864570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ماجرای دیدار محرمانه حجت‌الاسلام مزارعی با یک زندانی

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوعات مطرح شده چند روز اخیر و عفو یک زندانی توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در خصوص آزادی یکی از زندانیان و عفوی که شامل حال این شخص شده است اظهار کرد: قبل از هر چیز میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) را تبریک می‌گویم همچنین سال ۹۸ و فرا رسیدن نوروز را به مردم استان تبریک می‌گویم و باید در همین ابتدای سال بیانیه گام دوم انقلاب را که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده اجرایی و عملیاتی کنیم و در کنار آن مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین وظایف ما به شمار می‌رود که در سال جدید قاطعانه‌تر از گذشته به پرونده‌ها ورود می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به سیر عفو یکی از زندانیان استان که طی چند روز اخیر در برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی به آن پرداخته شده اشاره کرد و گفت: در طول سال چندین بار به مناسبت‌های مختلف عفو شامل زندانیان غیر عمد عمد می‌شود که امسال هم به مناسبت میلاد حضرت جواد الائمه برنامه‌ای برای آزادی تعداد ۵۱ زندانی در زندان مرکزی یاسوج وجود داشت.

مزارعی گفت: با دعوت مدیرکل زندان‌ها و همچنین رئیس زندان مرکزی و تنی چند از عوامل دستگاه قضایی به آن جا رفتیم و پس از سخنرانی و برنامه‌های دیگر این تعداد زندانی آزاد شدند.

وی ادامه داد: پس از این بود که بنای خروج از زندان را داشتیم که در همین حال اطلاع دادند یکی از زندانیان اصرار بر دیدن شما دارد و هر چند وقتی برای ماندن نداشتیم، پرسیدیم که چه کسی است که لهراسب باقری معروف به بهنام باقری را معرفی کردند.

این مسؤول افزود: به ما گفتند که زندانی در اتاق مدیر زندان است که برای شنیدن حرف‌های او به مانند سایر زندانیان به اتاق مدیر زندان رفتیم که زندانی تقاضای ملاقات خصوصی کرد و اصرار داشت که حرف‌های محرمانه دارد، اما هم بنا به الزامات امنیتی و هم عقیده خود ما بر شنیدن علنی حرف‌های وی در حضور مدیرکل زندان‌ها و مدیر زندان مرکزی یاسوج و سایر افرادی که با ما بودند حرف‌های وی را مبنی بر اصلاح شدن خود در زندان و پشیمانی شنیدیم و همچنین تقاضا داشت که پرونده‌های وی مورد بررسی قرار گیرند که گفتیم از حیطه کار ما خارج است و در اختیار قاضی پرونده است و شما هم می‌توانید با حضور در دادگاه و نزد قاضی از خود در خصوص پرونده‌ها دفاع کنید.

مزارعی با بیان این که پس در می‌یابیم که هیچ گونه ملاقات خصوصی و محرمانه‌ای در کار نبوده و این را مدیرکل زندان‌ها و مدیر زندان مرکزی و رئیس دفتر ما و تیم حفاظت و سایر افرادی که حاضر بودند گواهی می‌دهند اظهار کرد:، اما در خصوص عفوی که شامل حال این فرد زندانی شده باید گفت که بنا به دستور مقام معظم رهبری امسال عفو گسترده و بی‌سابقه ۱۰۰ هزار نفری بنا به پیشنهاد آیت‌الله آملی لاریجانی در کل کشور صورت گرفت که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر سهمیه استان بود.

وی گفت: این عفو در حوزه کار دادستانی است و طبق مفاد دستورالعمل عفو و بررسی آن؛ این آقا و خواهرزاده‌های وی نیز مشمول عفو می‌شدند و می‌توانستند از قانون عفو استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: محض اطلاع سایت‌های خبری و کانال‌های تلگرامی که دیدار محرمانه و عفو را به هم پیوند زده اند باید گفت که نه ملاقات محرمانه‌ای در کار بوده و نه قانون عفو در دست بنده است که بتوانم برای کسی عفو صادر کنم.

وی با تذکر به برخی رسانه‌ها که کاسه داغ‌تر از آش نباشند افزود: اگر در آن روز یک جانی قاتل هم تقاضای ملاقات با بنده را می‌کرد می‌پذیرفتم همچنان که سالانه چندین بار به زندان می‌رویم و حرف زندانیان را می‌شنویم.

مزارعی با اظهار تاسف از برخی اظهارات و خبر‌ها با عنوان ملاقات نامحسوس و معنادار خاطرنشان کرد: این عفو در خصوص سه سال زندانی این فرد به جرم استفاده از سند مجعول در پرونده پتروشیمی بود، اما پرونده این فرد مختومه نیست و پرونده‌ای در تهران دارد که با وثیقه ۲۶ میلیارد تومانی آزاد شده و پرونده‌ای هم در یاسوج دارد که برای آن هم با وثیقه ۴ میلیارد تومانی آزاد است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این که عفو در یک پرونده به معنای تمام شدن برنامه نیست افزود: از نیرو‌هایی که خود را منتسب به انقلاب می‌دانند توقع داریم که سعه صدر بیشتری داشته باشند و همه جوانب را در نظر بگیرند چرا که اگر برای مثال در روزی که این زندانی تقاضای ملاقات با ما می‌کرد و اجابت نمی‌کردیم معنای غرض‌ورزی می‌گرفت و اگر در خصوص عفو وی هم موضع‌گیری می‌کردیم باز هم غرض ورزی نام داشت و در مورد این فرد و این پرونده به مانند سایر پرونده‌ها هیچ گاه اغراض شخصی را مد نظر قرار ندادم و نخواهم داد.

وی با انتقاد دوباره از برخی افراد که واژه ملاقات معنادار و خصوصی با یک ابر بدهکار بانکی را به کار برده‌اند افزود: مگر می‌شود خودمان وارد پرونده‌ای شویم و این قدر پرونده سر و صدا داشته باشد و دست آخر خودمان ملاحظه‌کاری کنیم و آبروی خودمان را در نظر نگیریم؟.

مزارعی گفت: وقتی که من وارد چنین پرونده‌ای شدم بعضی‌ها کجا بودند در حالی که همه می‌دانند برای برخورد با جرائم و مفاسد تا از دست دادن جان خودمان هم پیش رفتیم.

وی افزود از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی و مسؤولان آن‌ها انتظار می‌رود که نسبت به نوشته‌ها و مطالب خود آگاهی و دقت بیشتری داشته باشند چرا که انتشار این موضوعات تشویش اذهان عمومی و قابل برخورد است لذا باز هم تاکید می‌کنم که مگر فرد مریض باشد که ابتدا وارد پرونده‌ای شود و برخورد کند بعد به راحتی قضیه را رها کند.

رئیس‌کل دادگستری استان در پایان از پی‌گیری مجدانه و با قدرت و قوت خود برای رسیدگی به پرونده‌های مفاسد خبر داد و گفت: از بیت‌المال دفاع می‌کنم و پرونده‌هایی را که وجود دارد تا آخر مورد پی‌گیری قرار خواهم داد.

نظر شما