شناسهٔ خبر: 31864173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نمایش ضد ایرانی پمپئو و نتانیاهو در فلسطین اشغالی

ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی وعده داد علیه حضور ایران در منطقه همکاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  شبکه خبری سی بی اس، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دومین مرحله از سفر خود به منطقه غرب آسیا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی دیدار کرد.
پمپئو و نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک خود وعده دادند علیه حضور ایران در منطقه همکاری کنند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم را تاریخی دانست و افزود: تصمیم او برای خروج از توافق فاجعه بار هسته ای با ایران نیز همانقدر تاریخی بود.

ترامپ اردیبهشت ماه سال جاری ضمن اعلام خروج از برجام تحریم های رفع شده به مدد این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.
خروج ترامپ از برجام در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه گزارش های فصلی خود پایبندی ایران به برجام را قاطعانه تایید کرده است.
نتانیاهو با بیان اینکه فشار علیه ایران جواب می دهد، تاکید کرد: باید این فشار را افزایش و گسترش دهیم. آمریکا و اسرائیل برای مقابله با تجاوز ایران به منطقه همکاری نزدیک دارند.
وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری مشترک استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در فلسطین اشغالی را باعث افتخار برای واشنگتن توصیف کرد.
پمپئو با اشاره تلویحی به اظهارات ایلهان عمر نماینده مسلمان و دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: اظهارات یهودستیزانه در صحن های کنگره ما نیز شنیده می شود.
دیدار پمپئو با نتانیاهو در حالی است که تنها چند هفته به انتخابات در فلسطین اشغالی باقی مانده و بسیاری این سفر را حمایت واشنگتن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی تفسیر کرده اند.
کاخ سفید نیز اعلام کرد نتانیاهو هفته آینده 5 و 6 فروردین با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.
49311

نظر شما