شناسهٔ خبر: 31863079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

تعلیق اپلیکیشن‌های ارسال کننده‌ی نوتیفیکیشن در کافه‌بازار؛ انحصار یا سیاست کاری؟!

پس از اعتراض برخی کاربران توئیتر که نوشتند "کافه بازار با انحصار؛ سایر اپلیکیشن‌هایی که نوتیفیکیشن می‌فرستند را ابتدا تعلیق و سپس از روی کافه بازار حذف می‌کنند"، معاون وزیر ارتباطات خبر داد که "کافه بازار در خصوص ارسال نوتیفیکیشن برای اپهای دیگر محدودیتی ندارد ولی طبق سیاست ارسال پیام‌های غیرمرتبط مثل تبریک نوروز/تبلیغ سایر اپ‌ها را محدود می‌کند"؛ اگرچه این توضیح معاون وزیر معترضان به اقدام کافه بازار را قانع نکرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، یک کاربر توئیتر نوشت:

کافه بازار به ناشرین اپ‌ها اجازه نمیده بقیه اپ‌ها رو بوسیله پوش نوتیف معرفی کنن درحالی که خودش اپ تبلیغ میکنه، خب این اگر سوء استفاده و انحصار نیست چیه؟ فقط اپ‌های دولوپرهای عادی کار خلاف میکردن که حذف شدن و حذف میشن یا بعضی اپ‌ها به صورت خودجوش برگزیده میشن؟

سید صادق حسینی، روزنامه‌نگار هم توئیت کرد:

این‌که #کافه_بازار از ابزارهایش استفاده کند و تبلیغ بفرستد که طبیعی است؛ مشکل این است که آن‌ها با #انحصار؛ سایر APPهایی که نوتفیکیشن می‌فرستند را ابتدا تعلیق و سپس از روی کافه بازار حذف می‌کنند. آقای جهرمی این موضوع #حق_الناس نیست؟

دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم پاسخ داد:

در این خصوص با @hessamarmandeh در این ساعات پایانی سال صحبت کردم. به نظر می‌رسد کافه بازار در خصوص ارسال نوتیفیکیشن برای اپهای دیگر محدودیتی ندارد ولی طبق سیاست ارسال پیام‌های غیرمرتبط مثل تبریک نوروز/تبلیغ سایر اپ‌ها را محدود می‌کند. در صورت صحت این ادعا، نمی‌توان #انحصار نامید.

پوریا آسترکی در واکنش به توئیت امیر ناظمی، توئیت کرد:

آقای ناظمی اگر اپ الف در پوش، اپ ب را معرفی یا تبلیغ کند کافه‌بازار با آن برخورد می‌کند در حالی که خودش از این روش استفاده می‌کند. این برخورد می‌تواند منطقی جلوه کند اگر خود بازار نیز به آن متعهد بماند. این نوعی انحصار محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما