شناسهٔ خبر: 31862502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ساعات پایانی سال و اوج خرید نوروزی در مشهد

بازار دستفروشان در این ساعات داغ است، گوشه و کنار خیابان ها بساط سبزه، تنگ ماهی قرمز و انواع سفره هفت سین نوروزی را پهن کرده و در تخفیف دادن و فروختن هر چه

صاحب‌خبر - بازار دستفروشان در این ساعات داغ است، گوشه و کنار خیابان ها بساط سبزه، تنگ ماهی قرمز و انواع سفره هفت سین نوروزی را پهن کرده و در تخفیف دادن و فروختن هر چه سریعتر اقلام از یکدیگر سبقت می گیرند.
از صبح امروز تاکنون هیچ مغازه ای در مشهد تعطیل نکرده و از آنجا که لحظه به لحظه به تعداد مسافرانی که از راه های دور به مشهد مقدس می آیند، افزوده می شود تا زمان تحویل سال، چراغ مغازه را روشن نگه می دارند.
در این ساعات صنوف اطراف حرم مطهر رضوی بیشتر از سایر صنوف مشتری دارند، شیرینی فروشی ها، آجیل فروشی ها، نانوایی ها، سالن های غذاخوری، میوه فروشی ها و گل فروشی ها رکورد مشتری ها در این بازار را شکسته اند.
بازرسان اصناف و تعزیرات حکومتی نیز از گوشه و کنار مراقب بازار هستند و برای رسیدگی به شکایات مردم، برخورد با گران فروشی یا کم فروشی و دیگر تخلفات آمادگی کامل دارند.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز شمار خریداران در بازارهای مشهد بویژه بازارها، مجتمع های تجاری و خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی به اوج خود رسیده است.
امیر دلداری افزود: به همین منظور هفت پایگاه ثابت و موقت نظارتی اصناف در شهر مشهد مستقر شده و 50 گروه بازرسی با کارشناسان اتحادیه های صنفی در پایگاه های ثابت و موقت بازرسی حضور دارند.
وی اظهار داشت: چهار پایگاه نظارتی اصناف در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی شامل ابتدای خیابان طبرسی، خیابان آیت الله بهجت، خیابان شیخ طوسی و میدان شهدا و سه پایگاه دیگر در میدان استقلال، میدان بار سپاد و اتاق اصناف در بولوار شهید صادقی از ساعت 9 صبح تا 21 در تمام ایام نوروز فعال است.
وی گفت: گروه های بازرسی اصناف، گشت های مشترک خود با اداره کل تعزیرات حکومتی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل دامپزشکی را در سطح شهر آغاز کرده اند.
دلداری افزود: در این ایام گروه های بازرسی اصناف در مسیرهای حرکت زائران شامل جاده های نیشابور -مشهد، سبزوار - مشهد، گناباد - مشهد و تربت جام - مشهد نیز مستقر شده اند و به تخلفات واحدهای صنفی بین راهی رسیدگی می کنند.
وی با بیان اینکه کمبودی از نظر مواد غذایی در بازار مشهد وجود ندارد اظهار داشت: گوشت منجمد مرغ و گوشت کشتار روز طرح تنظیم بازار در شهر توزیع شده و دیگر کالاهای اساسی مردم نیز به حد کافی و با قیمت مصوب در بازار مشهد عرضه می شود.
وی گفت: به نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی نیز سهمیه آرد اختصاصی ویژه نوروز داده شده و مکلف شده اند تا پایان 16 فروردین ماه به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشند.
دلداری افزود: میوه طرح تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال نیز به حد کافی با قیمت مصوب در 127 واحد صنفی منتخب شهر در حال توزیع است.
وی اظهار داشت: طرح ویژه نظارتی نوروز 98 از بهمن ماه امسال در شهر مشهد آغاز شده و تا پایان 17 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 28 هزار و 500 فقره بازرسی از صنوف مختلف مشهد انجام شده و 2 هزار و 200 فرم تخلف این واحدها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
87 هزار و 918 واحد صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در مشهد پروانه کسب دارند.
7489 / 6053
انتهای پیام

نظر شما