شناسهٔ خبر: 31862181 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

قیمت محصولات سایپا در آستانه سال جدید 5 میلیون تومان کاهش پیدا کرد

حسین مرادی / isna

صاحب‌خبر -

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت در روزهای پایانی سال 97 عرضه خودرو به بازار افزایش پیدا کرد که کاهش 5 میلیون تومانی قیمت محصولات سایپا را به همراه داشت.

در نیمه دوم سال 97 با موافقت وزارت صنعت به خودروسازان مجوز داده شد تا قیمت محصولات خود را بر مبنای 5 درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار تعیین کنند. البته قیمت محصولات خودروسازان به دلیل افزایش نرخ ارز و تحریم‌هایی که بر صنعت خودرو کشورمان اعمال شد، به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد، اما در روزهای پایانی سال 97 خودروسازان با هدف تنظیم بازار و تثبیت قیمت خودرو فروش فوری محصولات خود را اجرا کردند که باعث شد قیمت خودرو تا حدودی کاهش پیدا کند.

کاهش قیمت محصولات سایپا

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا عنوان کرد مشکلاتی چون افزایش شدید نرخ ارز، تحریم صنعت خودرو، همکاری نکردن شرکت‌های خارجی با خودروسازان، کاهش منابع مالی و عدم تامین قطعات باعث شد تا تولید خودرو در کشور به شرایط توقف کامل برسد، اما در حال حاضر تیراژ تولید خودرو به بیش از 2200 دستگاه رسیده است. وی افزود تولید محصولات سایپا در 2 ماه پایانی سال 97 افزایش پیدا کرد و در اسفند ماه توانسته‌ایم بیشتر از آمار 7 ماهه، خودرو تولید کنیم که چنین موضوعی باعث شد تا قیمت محصولات سایپا کاهش پیدا کند، خودروهای ثبت‌نامی مشتریان با سرعت بیشتری تحویل داده شود، اشتغال کارکنان حفظ شده و صنعت خودرو رونق پیدا کند.

قیمت محصولات سایپا

مدیرعامل سایپا در ادامه عنوان کرد با افزایش تولید و اجرای طرح فروش فوری توانسته‌ایم التهاب بازار را کنترل کنیم و قیمت محصولات سایپا نیز به میزان 10 درصد در بازار آزاد کاهش پیدا کرد. پس از تعطیلات نوروز نیز روند تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا ادامه پیدا می‌کند و می‌توانیم خودروهای مشتریان را با سرعت بیشتری به آن‌ها تحویل دهیم. وی افزود در سال 97 شرکت سایپا حدود 420 هزار دستگاه خودرو تولید کرد که با توجه به شرایط سخت صنعت خودرو، امیدها را نسبت به آینده سایپا افزایش می‌دهد.

سید جواد سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد:

به دلیل افزایش تولید خودرو در دو ماه پایانی سال 97 توانسته‌ایم تعهدات معوقه خود را با سرعت بیشتری انجام دهیم که بر اساس آمار در اسفند ماه حدود 18 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد. پس از اینکه فرایند تولید در صنعت خودروسازی افزایش پیدا کرد، بسیاری از نیروهای انسانی تعدیل شده در صنایع قطعه‌سازی مجددا به محل کارشان برگشتند. همچنین از محصولات داخلی که در سبد سایپا قرار دارد برای جایگزینی خودروهای معوقه خارجی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم.

نظر شما