شناسهٔ خبر: 31861884 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در برنامه سلامت نوروزی؛

معدوم سازی حدود ۳۹۶ تن مواد غذایی غیربهداشتی؛ تاکنون

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور در آستانه نوروز خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن فرهادی با اعلام این خبر گفت: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی به ۲۱۳ هزار و ۸۸۸ مورد رسیده است.

وی افزود: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی و مراکز و مدارس اسکان مسافران نوروزی ۶۰ هزار و ۵۱۵ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۹ هزار و ۶۴۷ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۲۸۴ هزار و ۵۰ مورد بوده است.

وی ادامه داد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۳ هزار و ۷۱۸ مورد بوده که از این تعداد ۳۲۸ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را هزار و ۱۳۰ مورد اعلام کرد که ۲۲۶ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

وی با اعلام اینکه مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت نزدیک به ۳۹۷ تن بوده است، افزود: تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی بیش از ۱۷۳ هزار مورد بوده و تاکنون ۱۹۶ هزار و ۹۳۸ مورد کلرسنجی آب گزارش شده است.

برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت.

نظر شما