شناسهٔ خبر: 31861812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش تدابیر امنیتی‌ در ازبکستان در آستانه جشن‌های نوروز

ازبکستان در آستانه برگزاری جشن‌های نوروزی تدابیر امنیتی‌ را افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «قطب الدین برهان اف» رئیس بخش ارتباط با رسانه‌های گروهی وزارت کشور ازبکستان با اعلام این خبر افزود: بیش از 25 هزار نفر از کارمندان وزارت کشور ازبکستان در زمان برگزاری جشن‌های نوروز امنیت را تامین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برای تامین نظم عمومی و امنیت در این کشور 25 هزار و 300 کارمند وزارت کشور، 2 هزار و 100 نظامیان گارد ملی و 12 هزار و 700 نفر نمایندگان نهادهای محلی فعال شده اند.

وی اظهار داشت: از 10 تا 25 مارس همچنین فعالیت 59 سازمان راهداری و حمل و نقلی، حفاظت از فرودگاه ها، ایستگاه های ریلی و تاسیسات متروی تاشکند تشدید شده است.

«برهان اف» همچنین تاکید کرد: به منظور افزایش کارآیی اقدامات یادشده با نهادهای محلی، سازمان های غیر دولتی و اجتماعی همکاری‌های نزدیک برقرار شده است.

وی در پایان گفت: هدف از این اقدامات حفظ نظم عمومی و برقراری امنیت در روزهای جشن نوروز است تا تمام مردم به بهترین نحو به سرور و شادی جشن بپردازند.

امسال در ازبکستان جشن نوروزرا طی 4 روز از 21، 22، 23 و 24 مارس جشن می گیرند. کاروان های شادی و کنسرها در شهر ها و روستاهای این کشور برگزار می شود.

مراسم های جشن نوروز در 253 محل در تمام کشور از جمله پارک های استراحت، ورزشگاه ها، میادین، خیابان ها، مجتمع های ورزشی و موسسات فرهنگی برگزار می شود.

ازبکستان با بیش از 33 میلیون و 254 هزار نفر جمعیت 21 مارس را هر سال به عنوان جشن نوروز تجلیل می‌کند و این روز به عنوان روز تعطیل در این کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما