شناسهٔ خبر: 31861396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

با تخلفات بهداشتی در آستانه نوروز به شدت برخورد می شود

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور در آستانه نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهندس محسن فرهادی ضمن اعلام این خبر افزود : تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی به 213 هزار و 888 مورد رسیده است.

وی گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی و مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی 60 هزار و 515 مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز ، اماکن و رستوران های بین راهی ۹۶۴۷ مورد و کل بازرسی های بهدشت محیطی ۲۸۴۰۵۰ مورد بوده است.

وی اظهار کرد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۳۷۱۸ مورد بوده  که از این تعداد ۳۲۸ مورد مربوط به مراکز و رستوران های بین راهی است. معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را ۱۱۳۰ مورد اعلام کرد  که ۲۲۶ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

وی افزود: مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت 396 هزار و 755 کیلو گرم است. مهندس فرهادی گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی 173 هزار و 3 مورد بوده است.

وی اظهار کرد: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تاکنون تعداد موارد کلرسنجی آب 196 هزار و 938 مورد بوده است. گفتنی است؛ برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه سال جاری آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت./ ایسنا

نظر شما