شناسهٔ خبر: 31861125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح سلامت نوروزی در استان بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز طرح سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و سامانه‌های آب‌رسانی خبر داد و گفت: این طرح تا 20فروردین 98 ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: طرح سلامت نوروزی با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات سیار سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در صورت نیاز تا ساعت ۲۴ هر شب در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت و بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز حساس در روزهای مذکور از جمله مراکز بین راهی، سلف‌سرویس‌ها،رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها، آشپزخانه‌های مرکزی، کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، عمده‌فروشی‌ها‌، میادین میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها و مراکز تولید و عرضه شیرینی، آجیل و خشکبار و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: نظارت و بازرسی‌های بهداشتی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و سلامت مواد غذایی و آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب، کنترل دخانیات، نظافت عمومی محل و بهداشت ساختمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۱۳۷ نفر از بازرسان بهداشت در این طرح از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ اطلاع داده و پیگیری کنند.

نظر شما