شناسهٔ خبر: 31860768 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش وزارت کشاورزی به پیاز ۹ هزار تومانی

مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر ساله در ایا م. نو روز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع تاثیر منفی بربازارعرضه محصولات سبزی و سیفی می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر ساله در ایام نو روز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع تاثیر منفی بربازارعرضه محصولات سبزی و سیفی می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی حسین اصغری مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بارندگی‌های روز ها‌ی اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی، چون پیاز و سیب زمین و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می‌شود طی هفته آینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت‌ها متعادل و کاهش شود.

وی افزود: هر ساله در ایا م. نو روز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تاثیر منفی بربازارعرضه محصولات سبزی و سیفی که عمدتا فساد پذر هستند بر جای می‌گذارد.

وی گفت:: میزان تولید سیب زمینی در کشور ۵ میلیون در سال هست همچنین تولید پیاز به ۲/۲ میلیون تن، گوجه فرنگی ۶ میلیون تن و خیار ۳ میلیون در سال می‌رسد که نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

اصغری با اشاره با اینکه در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه ومشکلی وجود نداشته خاطر نشان کرد: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌های عمدتاً جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرما ن، ایلام، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تامین می‌شود.

وی گفت:: افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشور‌های متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت آن ساز کار مناسب و ویژه‌ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

بنا بر گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم، قیمت هر هر گیلوگرم پیاز در بازار تا ۹ هزار تومان و در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.
عرضه پیاز در میادین میوه و تره بار نیز کاهش یافته است. یکی از غرفه داران درباره دلیل عدم فروش این محصول در میدان میوه گفت: قیمت پیاز در میدارن مرکزی افزایش یافته است و با تعرفعه‌های میادین همخوانی ندارد به همین منطور عملا نمی‌توانیم این محصول را برای فروش بیاوریم.

نظر شما