شناسهٔ خبر: 31859938 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس پليس راه کشور خبر داد؛

فوت 76 نفر در 3 روز گذشته در حوادث جاده‌اي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس پليس راه کشور از جان باختن 76 نفر در 3 روز گذشته در حوادث جاده‌اي کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سردار حميدي در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما افزود: حدود هزار و 600 نفر نيز در اين حوادث مصدوم شدند.
وي گفت: از نظر تعداد تلفات جاده‌اي آمار بهتري از ميانگين جهاني و کشور‌هاي آسيايي داريم، اما با کشور‌هاي پيشرفته فاصله داريم.
رئيس پليس راه افزود: اصلاح زيرساخت ها، نظارت و کنترل، اطلاع رساني و تجهيز جاده‌ها به سامانه‌هاي کنترلي از اقدامات براي کاهش تلفات جاده‌اي هستند.
سردار حميدي گفت: با توجه به انسداد‌هاي مقطعي جاده‌هاي کشور مردم پيش از سفر از وضع راه‌ها اطلاع کسب کنند.

افزايش 5 برابر ايمني سفر با استفاده از اتوبوس به جاي خودروي شخصي
مهران قرباني معاون حمل و نقل سازمان راهداري نيز در اين برنامه با بيان اينکه نقاط حادثه خيز جاده‌هاي کشور شناسايي و مقدمات ايمن سازي آن‌ها انجام شده است، گفت: در سال گذشته بيش از 500 نقطه حادثه خيز جاده‌اي بهبود يافت.
وي افزود: بيش از 50 درصد اتوبوس‌هاي سامانه حمل و نقل عمومي مجهز به سامانه FMS شده اند که اطلاعات ناوگان را به صورت هوشمند دريافت مي‌کنند و به راننده در صورت بروز نقص فني هشدار مي‌دهند.
قرباني گفت: اگر راننده پس از يک روز به علامت‌هاي اين سامانه توجه نکند پليس راه آن را متوقف خواهد کرد.
وي افزود: اگر مديريت تقاضاي سفر از وسايل نقليه شخصي به ناوگان حمل و نقل عمومي نداشته باشيم، سفر‌ها با خودرو‌هاي شخصي و در پي آن تعداد سوانح جاده‌اي افزايش مي‌يابد.
قرباني گفت: در دو سال گذشته به طور ميانگين افزايش تردد جاده‌اي 10 درصد افزايش يافته، اما سوانح جاده‌اي 1 و نيم درصد رشد کرده است.
وي افزود: اگر به جاي خودروي شخصي از اتوبوس براي سفر استفاده کنيم 5 برابر ايمني سفر افزايش مي‌يابد.
قرباني گفت: براي افزايش استفاده از ناوگان عمومي افزون بر مديريت قيمت سوخت بايد ناوگان حمل و نقل عمومي توسعه يابد.

اجراي بيش از 2 هزار و 200 طرح گردشگري در سراسر کشور
ولي تيموري معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز دراين برنامه گفت: براي سرمايه گذاري در بخش گردشگري در مناطق مختلف کشور بايد ابتدا با اطلاع رساني، تقاضاي سفر به مناطق گردشگري تحريک شود.
وي افزود: بيش از 2 هزار و 200 طرح گردشگري در سراسر کشور در حال اجراست.
تيموري با بيان اينکه گردشگران بر اساس نظرسنجي‌ها از امکانات گردشگري رضايت نسبي دارند، گفت: براي سفر بايد فرهنگ سازي شود و تردد را در سفر‌ها به توقف تبديل کنيم.
وي افزود: تلفن 09629 سازمان ميراث فرهنگي آماده دريافت گزارش‌ها و شکايات مردمي است.

تمرکز سازمان تعزيرات حکومتي بر مراکز گردشگري و تفريحي در نوروز
رايگاني سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي نيز گفت: در 21 روز گذشته اين سازمان در طرح نوروزي خود تمرکز نظارت را بر خريد عيد مردم گذاشته بود، اما از امروز تمرکز سازمان تعزيرات حکومتي بر هتل ها، مسافرخانه ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگري و تفريحي است و اين طرح تا 17 فروردين ادامه دارد.
وي افزود: در 21 روز گذشته 2 هزار و 671 گروه گشت مشترک با همکاري مراجع ذي صلاح داشته ايم که 11 هزار و 385 مورد بازرسي انجام شد.
رايگاني گفت: در اين بازرسي‌ها 4 هزار و 920 واحد صنفي تخلف داشتند و با توجه به رويکرد پيشگيرانه سازمان تعزيرات حکومتي به 2 هزار و 703 واحد صنفي تذکر داديم.
وي افزود: 3 هزار و 762 واحد صنفي نيز تخلف نداشتند.
رايگاني گفت: 3 هزار و 485 پرونده براي متخلفان در طرح نوروزي سازمان تعزيرات تشکيل شده است و آن‌ها به پرداخت 101 ميليارد ريال جزاي نقدي محکوم شدند.
وي افزود: سامانه 124 و 135 و پايگاه اينترنتي «135 دات آي آر» آماده دريافت گزارش‌ها و شکايت‌هاي مردمي است.

آمادگي استان مازندران براي ميزباني از مسافران نوروزي
احمد حسين زادگان استاندار مازندران نيز در اين برنامه گفت: ميزان بارندگي اخير استان مازندران 140 ميلي متر بود و برف کم سابقه‌اي در ارتفاعات اين استان باريد که موجب سيلاب و آبگرفتگي معابر استان مازندران شد.
وي با بيان اينکه در غرب استان مازندران مشکلي وجود ندارد، افزود: در 12 شهرستان اين استان 1 ميليون نفر درگير سيلاب بوده اند و خسارات زيادي به کشاورزان و باغداران وارد شده است.
حسين زادگان گفت: در چند روز آينده مشکلات سيلاب در شهر‌ها رفع مي‌شود، اما در برخي مناطق روستايي به زمان بيشتري نياز است.
وي افزود: آمادگي ميزباني مسافران نوروزي را داريم.
حسين زادگان گفت: به سيل زدگان 2 ميليون تومان کمک هزينه معيشتي و 2 ميليون تومان کمک هزينه بازسازي پرداخت مي‌شود.

پيش بيني 559 پايگاه هلال احمر براي اسکان اضطراري مسافران نوروزي
مرتضي سليمي رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر نيز در اين برنامه گفت: به 10 شهر استان گلستان هشدار سيلاب و آبگرفتگي داده شد و 4 روستاي اين استان تخليه شده اند.
وي افزود: شب گذشته 8 محور در استان سمنان بارندگي داشتند که 3 هزار و 300 نفر را در اين محور‌ها اسکان اضطراري داديم و اکنون مشکل خاصي در اين محور‌ها وجود ندارد.
سليمي گفت: 559 پايگاه هلال احمر در سراسر کشور براي اسکان اضطراري مسافران نوروزي پيش بيني شده است.

فراهم شدن امکان اقامت شبانه 500 هزار نفر در مشهد
محمدحسين فروزان معاون هماهنگي زائران استان خراسان رضوي گفت: در ستاد اجرايي خدمات سفر استان خراسان رضوي براي اسکان زائران 225 هتل، 305 هتل آپارتمان، 395 مسافرخانه، 700 خانه مسافر و 78 واحد حسينيه‌هايي که سوييت دارند و 12 هزار کلاس درس براي اقامت مسافران در نظر گرفته شده است.
وي افزود: ستاد اجرايي خدمات سفر استان خراسان رضوي امکان اقامت شبانه 500 هزار نفر را در مشهد فراهم کرده است.
فروزان گفت: 146 سياه چادر توسط عشاير در 6 محور ورودي مشهد و در کيلومتر 30 اين محور‌ها استراحتگاه براي زائران برپا شده است.
وي افزود: ستاد اجرايي خدمات سفر اين استان در خيابان طبرسي «3» شهر مقدس مشهد و با حضور نمايندگان همه دستگاه‌ها شبانه روزي به زائران خدمت رساني مي‌کنند.

نظر شما