شناسهٔ خبر: 31859532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الاتجاه: آمریکا و متحدان آن محور مقاومت را خطری برای مزدوران خود می‌دانند

شبکه تلویزیونی الاتجاه در گزارشی تلاش آمریکا و متحدان این کشور برای قرار دادن نیرو‌های محور مقاومت در فهرست گروه‌های تروریستی را مورد بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، تلاش آمریکا و متحدان این کشور برای قرار دادن نیرو‌های محور مقاومت در فهرست گروه‌های تروریستی نشان می‌دهد، آن‌ها این محور را خطری برای مزدوران و متحدان خود به ویژه رژیم صهیونیستی می‌دانند و این در حالی است که مواضع خصمانه آمریکا برای اجرای برنامه‌های استعماری این کشور علیه مردم عراق و همه منطقه در حال برملا شدن است.

در حالیکه عراق منتظر است، نیرو‌های بیگانه به طور کامل از این کشور خارج شوند، مواضع استعماری آمریکا و متحدان آن نشان می‌دهد، واشنگتن و متحدان آن تلاش می‌کنند، از خاک عراق خارج نشوند و در عین حال تلاش دارند گروه‌های مقاومت را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

گزارشگر این شبکه افزود: نیرو‌های سیاسی عراق با شتاب هر چه بیشتر تلاش می‌کنند، قانونی را داخل پارلمان این کشور تصویب کنند که طبق آن همه نیرو‌های بیگانه و در راس آن نیرو‌های آمریکایی از عراق اخراج شوند و به توافق امنیتی میان بغداد و واشنگتن که آمریکا آن را نقض کرده است، پایان داده شود. این در حالی است که مواضع خصمانه آمریکا برای اجرای برنامه‌های استعماری این کشور علیه مردم عراق و همه منطقه در حال برملا شدن است.

گزارشگر گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل سال کنونی در سفر محرمانه به پایگاه «عین الاسد» در غرب الانبار از تصمیم خود برای ادامه استقرار نیرو‌های آمریکایی در عراق خبر داد که به دنبال این اظهارات، برخی اعضای کنگره از ترامپ خواستند، نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج نکند. کانادا هم که با واشنگتن در به اصطلاح ائتلاف بین المللی مشارکت دارد، در هماهنگی با این موضع آمریکا از تمدید دو ساله دوره بقای نیرو‌های خود در عراق به بهانه آموزش و مشاوره به نیرو‌های عراقی خبر داد، این در حالی است که بغداد اعلام کرده است: به هیچ یک از نیرو‌های بیگانه نیازی ندارد، به ویژه پس از پیروز‌های بزرگی که از طریق نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های «بسیج مردمی» علیه عناصر تروریستی داعش برای خود محقق کرده است.

در پایان این گزارش آمده است: مواضع کشور‌های غربی تنها به بقای نیرو‌های جنگی در عراق محدود نشد، بلکه کاخ سفید و متحدان آن تلاش کردند، گروه‌های مقاومت اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند، این اقدام نشان می‌دهد، آن‌ها تا چه اندازه از گسترش نیرو‌های محور مقاومت در رویارویی با هر گونه خطری که امنیت و اثبات منطقه را بر هم زند، بیم و هراس دارند. افزون بر آن این طرف ها، محور مقاومت را خطری برای مزدوران و متحدان خود به ویژه رژیم صهیونیستی می‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما