شناسهٔ خبر: 31859447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مشایخی در گفت‌وگو با میزان:

باید با تمام پتانسیل‌مان در جام‌جهانی شرکت کنیم / پورتوریکو و تونس را می‌توانیم شکست دهیم/ در چین راحت‌ می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم

خبرگزاری میزان- سجاد مشایخی ملی پوش تیم ملی بسکتبال گفت: باید اول از همه به فکر این باشیم تا از گروهی که در آن قرار داریم صعود کنیم البته به نظرم در چین راحت‌تر می‌توانیم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم.

صاحب‌خبر -

سجاد مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص همگروهی تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی چین با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو اظهار داشت: در گروه خوبی قرار گرفتیم و شانس خیلی خوبی داریم تا از این گروه به مرحله بعدی صعود کنیم. باید فدراسیون یک برنامه ریزی خیلی خوبی داشته باشد تا در این چند باقیمانده ضمن انجام بازی‌های دوستانه در تورنمنت‌های بزرگ هم شرکت کنیم.

وی افزود: به نظرم پورتوریکو و تونس را می‌توانیم از پیش رو برداریم. ما در گذشته تونس را شکست داده‌ایم، ولی پورتوریکو تیم چغر و سختکوشی است هر چند که با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم این تیم را هم ببریم. اسپانیا هم جزو تیم‌های قدرتمند بسکتبال است و می‌توانیم امیدوار باشیم یک بازی خوب مقابل آنها انجام دهیم. البته باید تمام تمرکزمان را روی این مسئله بگذاریم تا بتوانیم در چین شگفتی سازی کنیم.

مشایخی در خصوص اینکه آیا شانسی برای حضور در المپیک توکیو داریم یا خیر، گفت: اگر ما بتوانیم در جام‌جهانی از گروهمان صعود کنیم شرایط به مراتب بهتری نصیب ما می‌شود البته چین هم در گروه خوبی حضور دارد و آنها هم مانند ما از شانس بالایی برای تحقق بخشیدن به چنین امری برخوردارند، هر چند که باید اول از همه به فکر این باشیم تا از گروهی که در آن قرار داریم صعود کنیم. به نظرم در چین راحت‌تر می‌توانیم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم.

ملی پوش بسکتبال در خصوص برنامه‌های آماده سازی تیم ملی هم اظهار داشت:ما باید تا حد امکان بتوانیم با تیم‌های خوب اروپایی بازی تدارکاتی برگزار کنیم تا ترس‌مان از رویایی با تیم‌های بزرگ ریخته شود. ما سال گذشته دو بار برابر صربستان بازی کردیم و مطمئنا انجام چنین دیدار‌هایی منجر به این می‌شود که بدون هیچ استرسی در جام‌جهانی مقابل تیم‌های قدرتمند قرار بگیریم. امیدوارم تا پیش از جام‌جهانی نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم تا بدون هیچ مشکلی در چین بهترین اتفاق ممکن را برای ورزش بسکتبال بوجود بیاوریم.

وی در مورد بازگشت حدادی، نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی به ترکیب تیم ملی برای جام‌جهانی گفت: باید کادر فنی و فدراسیون در این مورد تصمیم گیری کنند. البته معتقدم ما باید از تمام پتانسیل‌مان استفاده کنیم تا با بهترین شرایط ممکن راهی جام‌جهانی چین شویم تا بتوانیم هم با دعای مردم نتیجه مد‌نظرمان را در جام‌جهانی کسب کنیم و هم از حیثیت بسکتبال به نحو احسن دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما