شناسهٔ خبر: 31859431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پلیس فتا:دستبرد مخفیانه شاگرد مغازه‌های به حساب مشتریان

ايسنا : رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری شاگرد مغازه‌ای که به شیوه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز میلیونی از حساب ده‌ها نفر از شهروندان کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ تورج کاظمی دراین باره گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که بدون اطلاعش حدود چهل میلیون تومان از حسابش برداشت شده است که بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درحین رسیدگی به این پرونده چندین مورد شکایت مشابه دیگر نیز به پلیس فتا ارجاع شد، افزود: تیمی ویژه رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار داد و مأموران در تحقیقات خود متوجه شدند که تمامی برداشت‌ها طی یک هفته انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی اطلاعات مربوط به برداشت کننده از حساب به دست آمد، اظهارکرد: مأموران با اخذ مجوز از مقام قضائی برای دستگیری این فرد وارد عمل شده و در عملیاتی متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در بازجویی از متهم مشخص شد که وی تحت عنوان شاگرد مغازه و صندوقدار در چند مغازه در محدوده‌های سعادت آباد، پاسداران و … مشغول به کار شده و طی این مدت به شیوه اسکیمر اقدام به کپی کردن اطلاعات و مشخصات کارت‌های بانکی مشتریان این مغازه‌ها کرده و هنگام خرید نیز رمز کارت مشتریان را از آنان پرسیده و یادداشت کرده است.

وی با بیان اینکه پس از حدود سه ماه، این فرد با اطلاعات و رمز کارت‌های بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از کارت‌ها کرده است، گفت: تا کنون بیش از ۳۵ مالباخته از سوی پلیس فتا شناسایی شده‌اند که تحقیقات برای یافتن دیگر شکات نیز ادامه دارد.

کاظمی درباره مبلغ برداشت شده از کارت‌های بانکی نیز اظهارکرد: این فرد از هریک از کارت‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برداشت کرده است.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، متهم که فاقد سابقه کیفری است، پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به شیوه اسکیمر خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هنگام خرید با کارت بانکی حتماً شخصاً رمز بانکی خود را وارد کنند و از بیان آن خودداری کنند، ضمن اینکه رمز کارت بانکی خود را در فواصل زمانی کوتاه مدت تغییر دهند.

 

نظر شما