شناسهٔ خبر: 31859412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس‌سازمان اورژانس یزد:

کاهش چشمگیر مصدومان چهارشنبه‌سوری در یزد/ آموزش و امضای میثاق نامه تاثیرگذار بود

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به همکاری خوب شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال گفت: آیین چهارشنبه سوری در یزد مصدومان چندانی نداشت و در مقایسه با سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، احمد دهقان با اشاره به تعداد 34 مصدوم در چهارشنبه سوری استان یزد، اظهار داشت: از این تعداد تنها 7 مصدوم بستری شده و 27 مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی آمار مصدومان در استان ادامه داد: خوشبختانه نوع مصدومیت هایی هم که امسال داشتیم در مقایسه با سال قبل بسیار جزیی بود در حالی که سال‌های قبل حتی قطع عضو هم در بین مصدومان وجود داشت.

رئیس سازمان اورژانس یزد بیان داشت: از شب گذشته تاکنون 27 نفر مصدوم چهارشنبه سوری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و 7 مصدوم بستری شده نیز بسته به نظر پزشک معالج ترخیص خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده مصدومان در گروه سنی جوان و نوجوان قرار دارند، افزود: یک مورد از مصدومان دچار شکستگی شده که در بیمارستان بستری و خدمات لازم برای وی انجام شده است.

دهقان با قدردانی از مردم به ویژه نوجوانان عنوان کرد: از 10 روز گذشته آموزش ها برای شش هزار دانش‌آموز از سوی این سازمان با همکاری آموزش و پرورش استان اجرایی شد که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در آرامش چهارشنبه سوری و امنیت و کاهش مصدومان داشت.

وی با اشاره به آمادگی اورژانس برای درمان مصدومان حوادث چهارشنبه سوری و انتقال فوری آنها به مراکز درمانی عنوان کرد: در واقع  هرجا که مردم در آن مشارکت داشته باشند کار به بهترین نحو انجام می‌شود و مشارکت مردم موجب کاهش مصدومان است.

 

نظر شما