شناسهٔ خبر: 31859411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مسئولان به صورت جدی با گرانفروشی برخورد کنند

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: مسئولان به صورت جدی با گرانفروشی و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها برخورد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی در نشست شورای اداری شهرستان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام، عقل و آموزه‌های دینی و نیز خدمت به مردم را نشانه هدایت و سعادتمندی دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین خدمت به خلق، تسهیل‌گری در امور ادارات است، با وجود محدودیت در بودجه و امکانات، مسئولین درصدد گره‌گشایی از مشکلات مردم باشند.

امام‌ جمعه بخش مرکزی یزد افزود: اگر حاکمان و مسئولان ایثارگر و پرتلاش باشند، مردم نیز اهل ایثار و جان‌فشانی هستند، در گذشته مردم با نذورات و وجوهات خود از مسئولان دولت و نظام حمایت می‌کردند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: امروز نیز درحالی ‌که دولت از درآمد خاصی برخوردار نیست با جذب اعتماد و همدلی مردم، آنان را برای حمایت از دولت ترغیب کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری شهر جهانی یزد تأکید کرد: شهر یزد یک نماد فرهنگی است، نگذاریم افتخار دارالعلم و دارالکتاب بودن یزد لای خشت و گل دفن شود و با توجه به باورهای قوی مردم یزد به دین و مذهب، حذف نام و تصویر برخی از چهره‌های فرهنگی و پر سابقه دنیای اسلام از مدخل شهر کار زیبایی نیست و باید جبران شود.

مدرسی انتخاب یزد به ‌عنوان پایتخت کتاب کشور را یک فرصت طلایی برشمرد و افزود: برای نهادینه شدن مطالعه و حرکت خانواده‌ها به سمت کتاب‌خوانی شایسته است برنامه‌ریزی مستمر و دقیقی صورت گیرد و هر خانواده با ایجاد یک کتابخانه شخصی و خریداری کتاب‌هایی با موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی و دینی در ترویج فرهنگ ارزشمند کتاب‌خوانی کوشا باشد.

وی نظارت بر قیمت‌ها در آستانه سال جدید را خواستار شد و بیان کرد: مسئولین امر در کنار نیروهای نظارتی محدود شهرستان، از ظرفیت‌های بسیج و نیروهای مخلص و آماده‌به‌خدمت برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تخلف سوءاستفاده کنندگان بهره ببرند، امروز نظارت دقیق بر قیمت‌ها و ایجاد امنیت روانی برای مردم اصل خدمت است.

مدرسی با اشاره به مهاجرپذیری شهر یزد تصریح کرد: مهاجرپذیری و درآمیختگی فرهنگی ممکن است موجب بروز آفت‌ها و مشکلات فرهنگی شود و تغییر فرهنگ، تغییر هویت ملی و دینی را به دنبال دارد.

وی افزود: ما نسبت به خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی مسئول هستیم، لازم است مسئولان و متولیان امور فرهنگی و امنیتی شهرستان تدبیر کاملی برای کنترل وضعیت امنیتی و فرهنگی شهر داشته باشند.

 

نظر شما