شناسهٔ خبر: 31858701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فیلم های ترسناک سال 2019 که منتظرشان هستیم

نیما رمضانی / gamesradar

صاحب‌خبر -

سال 2019 برای طرفداران پرشمار ژانر ترسناک، فوق العاده‌ به نظر می‌رسد. در این مقاله به مهم‌ترین فیلم های ترسناک سال 2019 که منتظرشان هستیم خواهیم پرداخت.

فیلم های ترسناک سال 2019 احتمالا عاشقان این ژانر را راضی خواهد کرد. از دنباله درخشش استنلی کوبریک تا آنابل 3 و بسیاری آثار هیجان انگیز دیگر که حتما باید تماشا کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم های ترسناک سال 2019

فیلم های ترسناک سال 2019

 1- ما (Us)

اگر از فیلم خارج شو (Get Out) اثر غافل گیرکننده جوردن پیل (Jordan Peele) لذت بردید، او یک اثر ترسناک دیگر برای شما آماده کرده است. فیلم ما یکی از موردانتظارترین فیلم های ترسناک سال 2019 به حساب می‌آید. این فیلم داستان یک خانواده را رعایت می‌کند که با یک نسخه ترسناک از خودشان رو به رو می‌شوند!

برخلاف خارج شو، این فیلم دارای مضامین ضدنژادپرستی نخواهد بود و به گفته پیل، فیلم در مورد این است که «ما بدترین دشمنان خودمان هستیم». این اثر بدون شک یکی از پرفروش‌ترین فیلم های ترسناک سال 2019 خواهد بود.

ما در تاریخ 22 مارس (2 فروردین 1398) اکران می‌شود. این فیلم هم‌اکنون امتیاز کامل 100 را در سایت راتن تومیتوز برای خود به ثبت رسانده است!

فیلم های ترسناک سال 2019

2- قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary)

قبرستان حیوانات، اقتباس تازه‌‌ای بر یکی از آثار مشهور و پرطرفدار استیون کینگ (Stephen King) محسوب می‌شود که نسخه قبلی‌اش (محصول سال 1989) هنوز در یادها باقی مانده است. این فیلم داستان یک خانواده را روایت می‌کند که از شهر فرار کرده و به یک دهکده نقل مکان می‌کنند تا زندگی تازه‌ای را آغاز کنند اما از بدشانسی، خانه آن‌ها در نزدیکی یک قبرستان قرار گرفته که مردگان را زنده می‌کند.

جیسون کلارک (Jason Clarke) نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند و اگر فیلم بخواهد مطابق رمان کینگ پیش برود، باید منتظر یک اثر ترسناک باشیم. رمان کینگ تاریخ انقضا ندارد و هنوز هم سوالات جالب توجهی مطرح می‌کند: برای ملاقات با عزیزان از دست رفته‌ خود، تا کجا حاضر هستید پیش بروید؟

قبرستان حیوانات در تاریخ 5 آپریل 2019 (16 فروردین 1398) بر می‌خیزد.

فیلم های ترسناک سال 2019

3- نفرین لیورونا (The Curse of La Llorona)

این فیلم که اقتباسی از یکی از افسانه‌های قدیمی مکزیکی است، توسط جیمز وان (James Wan) تهیه شده که دوستداران ژانر ترسناک از او خاطرات خوبی دارند. فیلم داستان یک زن و کودکان‌اش روایت می‌کند که گرفتار روحی به نام زن گریان (Weeping Woman) می‌شوند.

سبک ترساندن فیلم مشابه آثار جیمز وان است و اولین تریلرش توانست توجه طرفداران ژانر ترسناک را جلب کند. لیندا کاردلیانی (Linda Cardellini) نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد.

این فیلم در تاریخ 19 آپریل 2019 (30 فروردین 1398) به نمایش در می‌آید.

فیلم های ترسناک سال 2019

4- برایت برن (Brightburn)

در مقاله فیلم‌های ابرقهرمانی سال 2019 به این فیلم اشاره داشتیم. این اثر ترسناک ابرقهرمانی به تهیه کنندگی جیمز گان (James Gunn) قرار است فصل تازه‌ای را برای ژانر ابرقهرمانی آغاز کند. الیزابت بنکس (Elizabeth Banks) و دیوید دنمن (David Denman) نقش اصلی فیلم را برعهده دارند.

برایت برن در تاریخ 24 مه (3 خرداد 1398) نمایش داده می‌شود.

فیلم های ترسناک سال 2019

5- بازی بچگانه (Child’s Play)

دنیای مقابل داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4) را می‌خواهید؟ در یک اتفاق جالب، بازی بچگانه همزمان با انیمیشن مورد انتظار داستان اسباب بازی 4 اکران می‌شود. این فیلم یک بار دیگر، داستان عروسک مشهور، چاکی (Chucky) را روایت می‌کند.

داستان فیلم مشابه نسخه اصلی خواهد بود و ماجراهای مادری به نام کارن با بازی آبری پلازا (Aubrey Plaza) را روایت می‌کند که برای فرزندش یک عروسک می‌خرد که خب مشخصا یک شیطان آن را تسخیر کرده است. امید می‌رود که این فیلم جدید بتواند چاکی را برخلاف دنباله‌ها، به دنیای ترسناک اصلی‌اش بازگرداند.

بازی بچگانه در تاریخ 21 ژوئن 2019 (31 خرداد 1398) به اکران در می‌آید.

فیلم های ترسناک سال 2019

6- کینه (Grudge)

اگر هیچ کدام از دو فیلم داستان اسباب بازی و بازی بچگانه توجه شما را جلب نکرد، یک فیلم دیگر هم در همان روز اکران می‌شود! این دوازدهمین کینه ساخته شده از زمان اکران نسخه اصلی ژاپنی در سال 2002 است.

این قسمت جدید یک بازسازی نبوده و داستان تازه‌ای را روایت می‌کند که البته به داستان و اتفاقات قسمت‌های اصلی وفادار خواهد ماند. به گفته سازندگان، قسمت جدید کینه علاوه بر حفظ کردن ایده‌ها و روح مجموعه اصلی، مسیر تازه‌ای را انتخاب کرده و یک داستان متفاوت را در همان دنیا روایت می‌کند.

کینه در تاریخ 21 ژوئن 2019 (31 خرداد 1398) روی پرده می‌رود.

فیلم های ترسناک سال 2019

7- آنابل 3 (Annabelle 3)

فهرست فیلم های ترسناک سال 2019 بدون حضور اثری از دنیای احضار (Conjuring) تکمیل نمی‌شود. ششمین قسمت از مجموعه احضار، ما را یک بار دیگر به ملاقات عروسک ترسناک یعنی آنابل می‌برد. در این قسمت شاهد حضور شخصیت‌های اصلی مجموعه احضار یعنی اد و لورین وارن خواهیم بود و این به معنای بازگشت پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) و ورا فارمیگا (Vera Farmiga) است. آنابل 3 شاید احضار 3 نباشد اما حس و حال همان فیلم را خواهد داشت. کارگردانی فیلم بر عهده جیمز وان نیست اما گری دابرمن (Gary Dauberman) که قسمت‌های قبلی این مجموعه را به نگارش در آورده، گزینه مناسبی برای ساخت آن به حساب می‌آید.

آنابل 3 در تاریخ 3 ژوئیه (12 تیر 1398) روی پرده‌های سینما می‌رود.

فیلم های ترسناک سال 2019

7- جهش یافتگان جدید (The New Mutants)

پس از تغییرات گسترده و فیلم‌برداری‌های چندباره، فیلم جهش یافتگان جدید سرانجام به اکران در می‌آید و باید دید که در تلفیق ژانر ترسناک با ابرقهرمانی تا چه اندازه موفق عمل کرده است. این فیلم که یکی از قسمت‌های فرعی مجموعه مردان ایکس (X-Men) در نظر گرفته می‌شود، داستان سیاه و عجیبی را روایت خواهد کرد.

میسی ویلیامز (Maisie Williams)، آنیا تایلور جوی (Anya Taylor Joy) و چارلی هیتون (Charlie Heaton) بازیگران اصلی جهش یافتگان جدید هستند.

این فیلم در تاریخ 2 اوت 2019 (11 مرداد 1398) به نمایش در می‌آید.

فیلم های ترسناک سال 2019

8- داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark)

گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) همیشه ثابت کرده که فیلم‌نامه‌های خوبی می‌نویسد، ایده‌های خوبی دارد و وقتی یک فیلم تولید می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که سرگرم‌کننده و جذاب است. فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی از مجموعه داستانی به همین نام ساخته شده که در دهه 80 میلادی بسیار محبوب شد و برای چند نسل، نوجوانان را حسابی میخکوب کرد. دل تورو در مقام نویسنده و تهیه کننده حضور دارد و کارگردانی توسط آندره اوردال (Andre Ovredal) انجام شده که فیلم ترسناک موفق کالبدشکافی جین دو (The Autopsy of Jane Doe) را در کارنامه دارد.

فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی ماجراجویی‌های چند نوجوان در دهه 60 را روایت می‌کند که قصد حل کردن چند معمای قتل را دارند. تیزرهای منتشر شده از فیلم ثابت کرده که با اثر ترسناک و خوش ساختی رو به رو هستیم.

این فیلم در تاریخ 9 آگوست 2019 (18 مرداد 1398) اکران می‌شود.

فیلم های ترسناک سال 2019

9- میدسامر (Midsommar)

اگر این لیست فیلم های ترسناک سال 2019 نظر شما را جلب نکرد، حالا شاید شما را کنجکاو کند! میدسامر اثر جدید کارگردان فیلم موروثی (Hereditary)، آری استر (Ari Aster) است. این کارگردان با فیلم اول‌ش، طرفداران ژانر ترسناک را یک تکان اساسی داد و انتظار می‌رود که با فیلم دو‌م‌اش بر اساس یکی از افسانه‌های ترسناک اسکاندیناوی، همین کار را تکرار کند. داستان در مورد زن جوانی است که همراه با دوست‌اش به یک فستیوال خاص در سوئد می‌رود، فستیوالی که هر 90 سال یک بار برگزار می‌شود و فقط برای 9 روز جریان دارد.

قطعا می‌توانید حدس بزنید که در این فستیوال، اتفاقات مخوفی انتظار شخصیت‌ها را می‌کشد و آری استر ثابت کرده که استاد تزریق استرس به مخاطب است. برخلاف فیلم موروثی که فضای مدرنی داشت، باید دید او در یک فضای فولکور سنتی‌تر، تا چه اندازه می‌تواند موفق عمل کند.

میدسامر نیز در تاریخ 9 آگوست 2019 (18 مرداد 1398) اکران خود را آغاز می‌کند.

فیلم های ترسناک سال 2019

10- آن: فصل دوم (It: Chapter 2)

با فروش خیره کننده 700 میلیون دلاری قسمت اول، بدیهی بود که خیلی زود با دلقک وحشتناک جناب کینگ ملاقاتی دوباره خواهیم داشت. قسمت اول به نیمه اول رمان می‌پرداخت و این قسمت جدید به نیمه دوم کتاب می‌پردازد که 27 سال پس از اتفاقات نیمه اول جریان دارد. شخصیت‌های محبوب قسمت اول بزرگ شده‌اند و حالا بازگشته‌اند تا پنی وایز (Pennywise) را برای همیشه نابود کنند.

جسیکا چستین (Jessica Chastain)، جیمز مک‌اوی (James McAvoy) و بیل هدر (Bill Hader) بازیگران جدید فیلم هستند اما نگران نباشید، فیلم از طریق فلش‌بک، هرازگاهی به همان نوجوانان شکست خورده قسمت اول خواهد پرداخت تا کمی طنز هم به فیلم اضافه کند.

آن: فصل دوم در تاریخ 6 سپتامبر 2019 (15 شهریور 1398) وارد سینماها می‌شود.

فیلم های ترسناک سال 2019

11- زامبی‌ لند 2 (Zombieland: Double Tap)

حتی نام این فیلم هم در لیست فیلم های ترسناک سال 2019 بعضی‌ از سینمادوستان را هیجان‌زده می‌کند. پس از یک دهه، حالا همان کارگردان، همان نویسنده و همان تیم بازیگری بازگشته‌اند تا یک بار دیگر یک اثر قابل توجه به شما ارائه دهند. نویسندگان فیلم همان‌هایی هستد که فیلم‌نامه ددپول 1 و 2 را نوشته‌اند، پس باید منتظر یک داستان دیوانه‌وار با دیالوگ‌های به یادماندنی باشیم.

اما استون، وودی هارلستون و جسی آیزنبرگ در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند و داستان پیرامون یک نسل جدید از زامبی‌ها می‌چرخد که شخصیت‌های اصلی باید به مبارزه با آن‌ها بپردازند. این فیلم آن‌قدر هم ترسناک نیست اما قطعا خونین و خشن خواهد بود.

زامبی‌ لند 2 در تاریخ 11 اکتبر (19 مهر 1398) در سینماها به نمایش در خواهد آمد.

فیلم های ترسناک سال 2019

12- دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)

اگر کسی بتواند دنباله‌ای بر فیلم درخشش بسازد، آن‌ مایک فلنگن (Mike Flanagan) است که تبدیل به چهره‌ای شناخته‌ شده در میان ترسناک‌ دوستان تبدیل شده. او سال گذشته با سریال تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of Hill House) توانست محبوبیت خود را دوچندان کند. این فیلم براساس رمانی به همین نام ساخته شده و داستان یک دنی بزرگسال را روایت می‌کند. اگر فیلم درخشش را دیده‌اید و احیانا فراموش کرده‌اید، دنی پسر جک است، همان که در انتهای فیلم از دست پدرش فرار کرد. پس از اتفاقاتی که در آن هتل رخ داد، دنی هرگز نتوانست به حالت عادی بازگردد و این فیلم دوران بزرگسالی او و اعتیادش به الکل را به تصویر می‌کشد. نقش دنی را ایوان مک‌گرگور (Ewan McGregor) بازی می‌کند.

حتما می‌دانید که استیون کینگ از فیلم شاینینگ ساخته کوبریک رضایت نداشت و او تلاش کرده تا این فیلم جدید، به رمان‌اش نزدیک‌تر باشد. با این حال، مایک فلنگن اعلام کرده که نمی‌توان یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک تاریخ را نادیده گرفت و دکتر اسلیپ با اینکه اثر مستقل و متفاوتی است اما به شکلی به آن‌ فیلم هم اشاره خواهد داشت.

دکتر اسلیپ در تاریخ 8 نوامبر (18 آبان 1398) اکران می‌شود و این تاریخ نشان می‌دهد که شرکت سازنده به کیفیت آن ایمان دارد.

نظر شما در مورد فیلم های ترسناک سال 2019 چیست؟ منتظر اکران و تماشای کدام فیلم هستید؟

نظر شما