شناسهٔ خبر: 31857867 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

توصیه های رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی به مسافران نوروزی

نصر: در آستانه نوروز و با آغاز خیل مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی توصیه هایی به این مسافران داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی در این توصیه های خود آورده است:
با توجه به اینکه بیشتر شهروندان در ایام نوروز به مسافرتهای درون استانی و یا به استانهای دیگر می روند ، در طول مسیر خود از واحدهای خدماتی مانند کارواشها ، پمپ های بنزین ، رستورانها و فروشگاههای بین راهی و... اقدام به انجام خرید و پرداخت خود از طریق دستگاههای pos می کنند و احتمال دارد در دام نوعی کلاهبرداری بعنوان اسکیمینگ گرفتار شوند و اعتبارریالی آنها از طریق کلاهبرداران سرقت شود لذا برای در امان ماندن از این موضوع به شهروندان توصیه می کنیم :
۱-کسی ما را مجبور نمی کند تا حتما برای پرداخت مبالغ خرید خود از دستگاههایpos استفاده کنیم لذا سعی کنید مبالغ نقد به میزان مورد نیاز خود به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید در هر مکان و محلی که از اصالت و مجوز دار بودن آن مطلع نیستید از کارتهای اعتباری خود استفاده نموده و رمز کارت خود را در نزد دیگران افشا کنید .
۲-توصیه می کنیم شهروندان از دستگاههای pos دستفروشان که محل ثابتی برای کسب و کار ندارند افدام به پرداخت مبالغ خود ننمایند چرا که پیگیری این نوع از کلاهبرداران  پیچیده و زمانبر بوده و گاهاً به دلیل پایین بودن مبالغ کلاهبرداری افراد رغبتی به پیگیری ندارند و کلاهبرداران به راحتی به اقدامات خود ادامه میدهند.
۳-از فروشگاهها و مغازه ها و مراکز خدماتی که دارای محل ثابت برای خود می باشند برای انجام خریدهای خود بویژه به صورت الکترونیکی اقدام نمایید تا در صورت بروز اشتباه و یا برداشتهای مشکوک ، پیگیری راحت تر و سریعتر باشد .
۴-در صورتی که امکان حمل پول نقد را ندارید و یا در نگهداری پول نقد مشکل دارید حتما یکی از کارتهای اعتباری خود را با میزان اعتبار محدود به همان مسافرت برای انجام پرداختهای خود در نظر بگیرید و پرداختهای خود را از آن طریق انجام دهید و از کارتهایی که تمام موجودی شما در آن است هرگز برای این پرداختها استفاده نکنید تا در صورت کپی کارت شما فقط اعتبار محدودی مورد دستبرد واقع شود .

انتهای پیام/

نظر شما