شناسهٔ خبر: 31857533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هیچ‌گونه صنعتی در کوهدشت وجود ندارد

R41450/P1494/S6,72/CT11

امام‌جمعه کوهدشت با بیان اینکه ما صنعتی در این شهرستان نداریم، گفت: چرا هنوز سد مخزنی در کوهدشت احداث نشده‌است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با خبرنگاران این شهرستان که در بیت امام‌جمعه برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و رسالت مهم و سنگینی را برعهده دارند.

وی رسانه‌ها را مسئول تأمین رزق فکری مردم دانست و افزود: عصر ما عصر انفجار اطلاعات است و افکار عمومی در این عصر نقش مهمی دارد، بنابر این رسانه‌ها باید رسالت خود را به‌نحو احسن انجام دهند.

امام‌جمعه کوهدشت با بیان اینکه خبرنگاران مطالبه‌گران حقوق اجتماعی هستند، عنوان کرد: فقر خودساخته بدترین نوع فقر است، کوهدشت دارای غنی‌ترین نوع خاک است، به‌طوری‌که انار این شهرستان شهرت جهانی دارد، اما متأسفانه ما دارای فقر خودساخته هستیم، ضمن تقدیر از خدمات دولت‌ها طبق اصل عدالت متوازن امکاناتی که در مناطق برخوردار وجود دارد، باید در استان لرستان نیز وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: دفترچه احداث سد معشوره مربوط به 60سال پیش است در سال 1336مطالعات این سد شروع‌شده و 2 رئیس‌جمهور نیز احداث سد معشوره را اعلام کرده، احداث آن یک اراده‌ی جدی را می‌طلبد.

طهماسبی با طرح این پرسش که چرا صنایع‌دستی را در شهرستان کوهدشت گسترش نداده‌ایم، گفت: ما صنعتی در این شهرستان نداریم، چرا در کوهدشت مهاجرت شدید و برخی از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد؟

امام‌جمعه کوهدشت خاطرنشان کرد: عمق محرومیت کوهدشت بالاست، باید زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان به‌وجود آورد و باید فرهنگ لرستان، فرهنگ کار و تلاش باشد.

طهماسبی اظهار داشت: ما در سفری به تهران به دیدار وزیر نیرو رفتیم، در آن‌جا وزیر گفت که برای شهرستان کوهدشت سد مخزنی احداث می‌شود، وزیر به ما قول داد، اما این سد کجاست؟ چرا احداث نشد؟ مهارکردن روان‌آب‌ها چه زیانی را در پی دارد؟ ما بارها وزیر نیرو را به کوهدشت دعوت کرده‌ایم، اما تاکنون سفری به این شهرستان نداشته‌است‌.

انتهای پیام/ ع

نظر شما