شناسهٔ خبر: 31857419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهار ۹۸|ویژه برنامه‌های نوروزی حرم مطهر شاهچراغ(ع) اعلام شد

R41382/P/S6,61/CT12 / R41382/P1336/S6,61/CT12

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس ویژه برنامه‌های نوروز و لحظه تحویل سال حرم مطهر شاهچراغ(ع) را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس احمدی و محمدی حجت‌الاسلام احمد سلامی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه امین ولایت، مراسـم آئینی عصـر شعـر حضرت شاهچـراغ(ع)، برگزاری مسابقات اینترنتی مختلف، طراحی و تولید نرم‌افزار و بازی تلفن همراه با موضوع حرم‌شناسی و حضرت‌شناسی ویژه قشر نوجوان و جوان و برگزاری مراسم آئینی تعـزیه شهـادت حضرت شاهچـراغ(ع) از جمله برنامه‌های نوروز امسال است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس گفت: آئین کتابت آیات قـرآن کریم توسط هنـرمندان خوشنویس به تأسی از شخصیت متعالی حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) در کتابت آیات نور، مناجات خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی در سالروز شهادت حضرت شاهچـراغ(ع) و اجرای دکور و فضاسازی ویژه مراسم سال تحویل و مناسبت‌های واقع شده در ایام نوروز از دیگر برنامه‌های نوروز است.

حجت‌الاسلام سلامی با بیان اینکه ویژه برنامه کودکان در بوستان کودک و نمایشگاه متمرکز فرهنگی در صحن حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه تئاتر عروسکی، غرفه‌های نقاشی، بازی، سرگرمی، آموزشی و قرآنی در این ویژه برنامه برای کودکان تدارک دیده شده است.

به گفته وی تهیه و تولید آثار رسانه‌ای ویژه سالروز شهادت حضرت شاهچـراغ(ع) و ترتیل یک حزب از قران کریم قبل از نماز مغرب و عشا و همچنین برنامه حضرت‌شناسی به صورت مصور همراه با مسابقه در قالب نمایشگاه آفتاب شیراز، از جمله برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول ایام نوروز است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس بیان کرد: رادیو حرم در ایام نوروز با پخش صوتی کلیپ‌های مناسبتی اجرای برنامه دارد و محفل انس قرآن کریم در دو مرحله ویژه خواهران و برادران به صورت مجزا و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و برنامه حلقه‌های معرفت ویژه بانوان برگزار می‌شود.

ویگفت: قاب فیروزه‌ای نام برنامه‌ای برای مسابقه عکس از حرم مطهر است که در ایام نوروز تدارک دیده شده است، در برنامه خاطرات فیروزه‌ای نیز خاطرات و دلنوشته‌های مسافران در حرم مطهر جمع‌آوری می‌شود، همچنین به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، شهادت حضرت احمد بن موسی(ع)، مبعث رسول مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مختلفی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی با بیان اینکه مراسم سخنرانی و مداحی به مدت 18 شب در حرم مطهر برپا است گفت: این برنامه‌ها در شبستان امام خمینی(ره) از 28 اسفند تا 16 فروردین در مناسبت‌های ولادت امیرالمومنین، وفات حضرت زینب(س)، شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) و مبعث رسول اکرم برگزار می‌شود.

ویژه برنامه تحویل سال نو از ساعت 23 روز چهارشنبه و برنامه‌های امام‌شناسی و مهدویت، آسیب‌شناسی فضای مجازی، توزیع تقویم و برشور و نقشه، زیارت امین الله، دعای صباح و عهد، دعای ام داوود، چیدمان سفره هفت سین و قرائت ادعیه و زیارات هفتگی و برپایی نمایشگاه عرضه کتاب با 60 درصد تخفیف ویژه عموم مردم از دیگر برنامه‌های نوروز امسال در این بارگاه منور است که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما