شناسهٔ خبر: 31857242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پلیس نیوزیلند: تروریست شهر کرایست چرچ سومین حمله را نیز طراحی کرده بود

پلیس نیوزیلند همزمان با نخستین روز از تدفین قربانیان فاجعه تروریستی روز جمعه گذشته دراین کشور اعلام کرد که مهاجم برنامه ریزی برای سومین اقدام تروریستی علیه مسجد دیگری در شهر کرایست چرچ را نیز طراحی کرده بود که موفق به اجرای آن نشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس نیوزیلند همزمان با نخستین روز از تدفین قربانیان فاجعه تروریستی روز جمعه گذشته دراین کشور اعلام کرد که مهاجم برنامه ریزی برای سومین اقدام تروریستی علیه مسجد دیگری در شهر کرایست چرچ را نیز طراحی کرده بود که موفق به اجرای آن نشد.

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان ، 'مایک بوش' کمیسیونر پلیس نیوزیلند در گفت وگو با رسانه ها افزود: بررسی ها نشان می دهد که احتمالا متهم این پرونده تروریستی قرار بوده که در مسیر خود به سومین مرکز حضور مسلمانان نیز حمله کند که پیش از اجرای آن توسط نیروهای پلیس دستگیر شده است.

وی افزود: پلیس نیوزیلند با این اقدام باعث شد تا جان بیگناهان دیگری را نجات دهد.

این مقام ارشد پلیس نیوزیلند به جزئیات حمله احتمالی سوم مهاجم تروریست و یا مرکزی که وی قرار بوده به آن حمله کند، اشاره ای نکرد .

نمازگزاران مسلمان روز جمعه گذشته در جریان برگزاری نماز جمعه در دو مسجد 'نور' و 'لینوود' شهر کراست‌ چرچ نیوزیلند مورد حمله تروریستی مسلحانه قرار گرفتند که طی آنها 50 نفر کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

متهم اصلی این حمله 'برنتون هریسون تَرنت' 28ساله اهل استرالیا معرفی شده است که پیش تر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در'سرزمین های اروپایی' ابراز خشم کرده بود.

تصویری که در رسانه‌ها منتشر شد، نشان می‌دهد که هریسون ترنت نام مهاجمان مسلحی را که در سال‌های گذشته، مهاجران و مسلمانان را در کشورهایی چون سوئد و کانادا هدف حمله قرار داده بودند، روی سلاح خود حک کرده است.

کارشناسان با اشاره به رشد نژاد پرستی و نفرت از اسلام در کشورهای غربی تاکید می کنند که صلح ‌طلبان و آزادی‌ خواهان جهان باید ناسیونالیست ‌های نژادپرست و پرخاشجوی جوامع غیرمسلمان را تحت فشار قرار دهند تا جهان برای همیشه نفرت‌ پراکنی و تروریستی نمایاندن اسلام و مسلمانان را پشت سر بگذارد.

به گفته بوش، مقام ارشد پلیس نیوزیلند، مسئولان کاملا معتقدند که مهاجم تروریست پیش از اقدام تروریستی دیگر خلع سلاح و دستگیر شده است.

پیکرهای نخستین گروه از قربانیان فاجعه تروریستی نیوزیلند امروز چهارشنبه با حضور صدها نفر از مسلمانان نیوزیلند و استرالیا و مردم این کشور در گورستان شهر کرایست چرچ برگزار شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما