شناسهٔ خبر: 31855731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پیش بینی ۱۴ میلیون نفر روز اسکان نوروزی در مراکز آموزش و پرورش

معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیون نفر روز از مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش استفاده کردند. پیش بینی می‌کنیم این عدد نوروز ۹۸ به ۱۴ میلیون نفر روز برسد.

صاحب‌خبر -

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اسکان نوروزی فرهنگیان در سطح کشور گفت: ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش برای پذیرایی از مسافران نوروزی این وزارتخانه مانند خیلی از کارکنان دولت فعال است. سال گذشته بین ۹ تا ۱۱ میلیون نفر روز از مراکز دائم و موقت اسکان نوروزی آموزش و پرورش استفاده کردند و با توجه به افزایش روزهای تعطیل پیش رو پیش بینی می‌کنیم امسال این عدد به ۱۴ میلیون نفر روز برسد.

وی ادامه داد: همکاران فرهنگی تا ۲۹ اسفند فرصت دارند که در سامانه مربوطه ثبت نام کنند. ما تجهیزات مراکز را کامل کردیم و از ۲۶ اسفند نیز پذیرایی از فرهنگیان را آغاز کرده ایم. ممکن است همکار فرهنگی گذری یا طولانی برای اقامت در این مراکز اقدام کند که در هر دو صورت این آمادگی وجود دارد.

الهیار ترکمن به فرهنگیان توصیه کرد تا با توجه به ظرفیت محدود و تقاضای زیاد پیش از اطمینان از ثبت درخواست خود و دریافت برگه معرفی اقدام به مراجعه به مراکز نکنند و گفت: ما امسال افزایش مراکز اسکان نوروزی را داشتیم اما افزایش قیمتی برای فرهنگیان نداشتیم. اولویت اصلی ما نیز اسکان فرهنگیان است ولی در استان‌ها و مراکزی که ظرفیت ما توسط فرهنگیان کامل نمی‌شود با گردشگری آن منطقه هماهنگ کرده ایم تا غیر فرهنگیان نیز بتوانند اسکان پیدا کنند اما شهروندان باید با هماهنگی گردشگری استان این تقاضا را انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت خدمات دهی در مراکزی که سال گذشته مورد انتقاد فرهنگیان بود بهبود پیدا کرده است یا خیر، گفت: ما در مراکز اقامتی دائم مشکلی در کیفیت و ارائه خدمات نداشتیم و ظرفیت‌هایی که ایجاد شده بسیار خوب سرویس دهی می‌شود. در مراکز موقت اما به دلیل اینکه به طور مثال آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و… مشترک است و ازدحام نیز زیاد است، مدیریت به صورت طبیعی کمرنگ می‌شود. تقاضای من این است که فرهنگیان با خویشتن داری و کمک به همکارانشان فضایی ایجاد کنند که کمترین مشکل ایجاد شود.

نظر شما