شناسهٔ خبر: 31855721 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قابلیت کنترل کیفیت خواب به ساعت‌ هوشمند اپل اضافه می‌شود

اپل از اضافه شدن قابلیت کنترل کیفیت خواب به ساعت هوشمند خود در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان عرضه ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ اپل قابلیت‌هایی به این دستگاه اضافه کرد که آن را هر چه بیشتر به یک مچ‌بند سلامتی و فیتنس تبدیل کند. این دستگاه چیزی است که به کاربر اجازه می‌دهد تمرین‌های خود را بررسی کند و به وسیله آن مراقب بدن خود باشد. اما با این حال هنوز یک قابلیت بسیار محبوب در این ساعت‌ها دیده نمی‌شود. این قابلیت چیزی جز قابلیت بررسی کیفیت خواب نیست.

اما بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است طولی نمی‌کشد که این اتفاق بیفتد و اپل این قابلیت را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. گفته می‌شود اگر این قابلیت با استاندارهای این شرکت همگام سازی شود تا سال ۲۰۲۰ به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهد شد.

شما هم اکنون می‌توانید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث این قابلیت را به ساعت هوشمند خود اضافه کنید اما به دلیل دوام باتری کم این دستگاه، ساعت شما سریع‌تر خاموش خواهد شد. اپل به کاربرانش قول داده است که باتری ساعت هوشمندش پس از شارژ، یک روز کامل دوام بیاورند. البته این مقدار می‌تواند با توجه به عملکرد شما افزایش یا کاهش پیدا کند. در هر صورت باتری این دستگاه توانایی رفع نیاز قابلیت کنترل کیفیت خواب را ندارد. گجت‌های پوشیدنی مانند Fitbit Versa و یا Smartwise Smart Hybrid که بیشتر روی سلامتی و تناسب اندام کاربر متمرکز هستند از قابلیت کنترل کیفیت خواب پشتیبانی می‌کنند. باتری این گجت‌ها حتی تا یک هفته هم ممکن است نیاز به شارژ دوباره نداشته باشد.

کاملا واضح است که شرکت اپل باید پیش از اضافه کردن این قابلیت به ساعت خود، ظرفیت باتری آن را افزایش دهد. یا باید راهی پیدا کند که این قابلیت شارژ کمتر مصرف کند. البته اگر قابلیت شارژ سریع را به ساعت هوشمند خود اضافه کند می‌تواند به کاربرانش توصیه کند ساعت‌های خود را اول صبح به برق متصل کنند تا پس از مدت کوتاهی دستگاهشان شارژ شود. اضافه شدن این قابلیت به ساعت‌های هوشمند اپل می‌تواند این دستگاه را به یکی از کارآمدترین ساعت‌های موجود در بازار تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:  جزئیات گوشی منعطف موتورولا منتشر شد +عکس

انتهای پیام/

اضافه شدن یک قابلیت دیگر به ساعت هوشمند اپل

برچسب‌ها:

نظر شما