شناسهٔ خبر: 31855665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم خاکسپاری اولین گروه قربانیان فاجعه تروریستی نیوزیلند برگزار شد

تهران - ایرنا - با مشخص شدن هویت برخی از قربانیان جمعه سیاه نیوزیلند ، مراسم تدفین اولین گروه جانباختگان این حادثه امروز (چهارشنبه) با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم نیوزیلند و استرالیا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از رسانه های نیوزیلند، جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند که امروز برای دومین بار به کرایست چرچ شهر محل وقوع حادثه آمد، اعلام کرد که تاکنون هویت 30 نفر از 50 نفر از قربانی حادثه تروریستی روز جمعه گذشته مشخص شده و خانواده های آنان می توانند مراسم تدفین آنها را برگزار کنند.
نخست وزیر نیوزیلند که برای شرکت در مراسم تدفین برخی از قربانیان این حادثه به کرایست چرچ بازگشته باردیگر با خانواده های قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کرد .
وی 5 روز پس از وقوع این حادثه تروریستی با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت که نیوزیلند با خانواده قربانیان است.
آردرن در ایستگاه پلیس کرایست چرچ از کشته شدن مسلمانان در نیوزیلند ابراز تاسف کرد و با اشاره به خانواده سوری کشته شده در این حادثه تروریستی، گفت که نیوزیلند خانه آنها بوده است.
امروز در نخستین روز از مراسم تدفین کشته شدگان این حادثه تروریستی پیکر برخی از قربانیان این حادثه پس از تشییع در گورستان the Memorial Park نیوزیلند به خاک سپرده شد.
این مراسم با حضورخانواده های قربانیان ، گروههایی زیادی از مسلمانان نیوزیلند و استرالیا و تعدادی از مردم نیوزیلند در کرایست چرچ برگزار شد.
نمازگزاران مسلمان روزجمعه گذشته درجریان برگزاری نمازجمعه در دو مسجد 'نور' و 'لینوود' شهر کرایست‌ چرچ نیوزیلند مورد حمله تروریستی مسلحانه قرار گرفتند که طی آنها 50 نفر کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.
متهم اصلی این حمله 'برنتون هریسون تَرنت' 28ساله اهل استرالیا معرفی شده است که پیشتر بارها درصفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در'سرزمین های اروپایی' ابراز خشم کرده بود.
تصویری که در رسانه‌ها منتشر شد، نشان می‌دهد که هریسون ترنت نام مهاجمان مسلحی را که در سال‌های گذشته، مهاجران و مسلمانان را در کشورهایی چون سوئد و کانادا هدف حمله قرار داده بودند، روی سلاح خود حکاکی کرده است.
'عایشه هزاریکا'مفسروسیاستمدارانگلیسی دراین باره درتارنمای سی ان ان نوشت: مدتی است که اسلام هراسی سر برافراشته؛ از زمان حادثه 11سپتامبر، مسلمانان در بعد وسیعی ازسوی جامعه(غرب)منفور، تحقیر و قربانی شده اند.
سیاستمداران، مفسران سیاسی، متنفدان و رسانه های دست راستی، جنگی علیه مسلمانان به راه انداخته اند که به امر عادی بدل گشته است.چنانچه بخواهیم درسی از این حادثه هولناک بگیریم این است که باید این انزجار را متوقف و به مسلمانان به مانند هر فرد دیگری به عنوان یک انسان بنگریم.
کارشناسان با اشاره به رشد نژاد پرستی و نفرت از اسلام در کشورهای غربی تاکید می کنند که صلح ‌طلبان و آزادی‌ خواهان جهان باید ناسیونالیست‌های نژادپرست وپرخاش جوی جوامع غیرمسلمان را تحت فشار قرار دهند تا جهان برای همیشه نفرت‌ پراکنی و تروریستی نمایاندن اسلام و مسلمانان را پشت سر بگذارد.
آساق**1599**1663**

نظر شما