شناسهٔ خبر: 31855659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حوادث چهارشنبه آخرسال کرمانشاه

۱۰۶ نفر مصدوم شدند

خبرگزاری صداوسیما

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در جریان حوادث چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) ۱۰۶ نفر در نقاط مختلف کرمانشاه دچار صدمه و آسیب دیدگی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ "محمدرضا آمویی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) کرمانشاه، از مجموع مصدومان چهارشنبه آخرسال ۸ نفر بستری، ۹۲ نفر پس از مراجعه به مراکز درمانی بصورت سرپایی و ۶ نفر نیز در محل آسیب دیدگی مداوا شدند.
وی خاطرنشان کرد: ۶۵ نفر از مصدومان چهارشنبه سوری اهل شهر کرمانشاه، ۳۹ نفر اهل شهرستان‌های استان و ۲نفر نیز از استان‌های همجوار برای درمان به مراکز درمانی کرمانشاه منتقل شدند.
سرهنگ آمویی افزود: طبق اعلام مرکز اورژانس استان، عموم جراحت‌ها به دست ها، پا‌ها و صورت افراد وارد آمده بود و تنها ۲ نفر از ناحیه چشم مصدوم شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با سال قبل که ۱۷۹ نفر بودند، حدود ۴۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی، ارائه آموزش‌های لازم به مردم خصوصا نوجوانان و جوانان را از مهمترین علل کاهش مصدومان چهارشنبه سوری عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها و خطرات ناشی از استفاده نادرست از مواد محترقه خصوصا غیرمجاز از طریق رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و نشریات و همچنین نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف به مردم ارائه شد.
سرهنگ آمویی تصریح کرد: خوشبختانه هر ساله شاهد کاهش آمار مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال هستیم که این بیانگر اهتمام خانواده‌ها برای رعایت هشدار‌های پلیسی و همکاری آن‌ها با ماموران انتظامی است.

نظر شما