شناسهٔ خبر: 31855638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی پایگاه‌های فوریت‌‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در نوروز

خبرگزاری صداوسیما

مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اعلام کرد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در نوروز 1398 در آمادگی کامل قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ، حسن اخوان مهدوی گفت: 10 پایگاه ثابت و 38 پایگاه سیار فوریت‌های پزشکیآمادگی پایگاه‌های فوریت‌‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در نوروز و دو محل استقرار ثابت آمبولانس در کنار 12 پایگاه ویژه تجمع امدادگران هلال احمر در زمان تحویل سال نو و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در بارگاه امام هشتم(ع) به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

وی به آمادگی حدود 200 نیروی اورژانس و امدادگر در این پایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: نزدیک به 16 دستگاه آمبولانس نیز با همکاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، اورژانس 115، نیروهای سپاه و... با توجه به حضور گسترده مردم در 29 اسفند 1397 و یکم فروردین 1398 در حرم مطهر رضوی آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در نقاط مختلف این محدوده است.

مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی و رایگان پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) گفت: پس از دو روز نخست تعطیلات نوروزی، 12 پایگاه فوریت‌های پزشکی، چهار دستگاه آمبولانس این مؤسسه درمانی و دو بیماربر برقی، از دوم تا شانزدهم فروردین 1398 در این آستان مقدس پذیرای بیماران اورژانسی زائر و مجاور است.

اخوان مهدوی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته امداد هوایی در قالب بالگرد پشتیبان نیز برای ارائه خدمات اورژانسی خاص در ایام نوروز 1398 پیش‌بینی شده است.

وی درباره خدمات نوروزی دارالشفاء امام رضا(ع) هم گفت: بخش‌ پزشکان عمومی این دارالشفاء با تقویت سه برابری نیروهای این بخش در کنار بخش‌‌های تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی مجزای خواهران و برادران و اورژانس آماده ارائه خدمات به عموم مراجعان است.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی مانند آزمایشگاه، رادیولوژی و دندان‌پزشکی دارالشفاء امام رضا(ع) در روزهای تعطیل رسمی نوروز پذیرای بیماران اورژانسی این مرکز درمانی است، افزود: بخش دیالیز این دارالشفاء نیز در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب آماده میزبانی از بیماران همودیالیز(دیالیز خونی) است.

اخوان مهدوی ادامه داد: بخش پزشکان متخصص دارالشفاء امام رضا(ع) نیز با حضور موردی متخصصان ارتوپدی، چشم پزشکی، کلیه و مجاری ادرار، داخلی، بیماری‌های عفونی، اطفال و فوق تخصص غدد به بیماران ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: خادمیاران سلامت رضوی اعم از پزشک و پرستار نیز در ارائه خدمات نوروزی مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی به‌ویژه صحن هدایت و دارالشفاء امام رضا(ع) با این مؤسسه همکاری و مشارکت فعال دارند.

مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اضافه کرد: درمانگاه سرپایی زائر شهر رضوی طرق نیز با همکاری خادمیاران سلامت پزشک و پرستار این آستان مقدس همه روزه از ساعت 8 تا 20 آماده ارائه خدمات پزشکی و اورژانس به بیماران است.

نظر شما