شناسهٔ خبر: 31855238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چالشی که لیگ برتر فوتبال را ۱۴ تیمی می‌کند!

دنیای ورزش تورنتو نوشت:چنانچه فوتبال ایران نتواند با چالش بزرگی که این روزها اقتصاد تیم‌هایش را در بر گرفته سامان دهد ، در کنار فشار تقویم مسابقات چاره‌ای نخواهد داشت غیر از کاهش تعداد تیم‌ها.

صاحب‌خبر -

شرایط سخت اقتصادی کشور سبب شده تا تیم‌های فوتبال برای ادامه حیات‌شان با چالشی بزرگ دست و پنجه نرم کنند. در همین لیگ هجدهم خیلی از تیم‌های خصوصی با چالش‌هایی بزرگ روبرو بودندو خیلی از دولتی‌ها ضربان شان به شمارش افتاد. این بی‌پولی احتمالا سبب کاهش تیم‌های لیگ برتر می‌شود. اتفاقی که البته قبل‌تر برایش پیش‌بینی شده بود و حالا چالش مالی و احتمال تغییرات ای‌اف سی آن را ترغیب می‌کند.

به احتمال فراوان در دو سال آینده بنا بر مصوبه‌ای که از سال‌ها قبل در هیات رئیسه لیگ برتر به تصویب رسیده است، دو تیم دیگر از تیم‌های لیگ برتر کم می‌شود.
از چند سال قبل مهدی تاج به دلیل فشردگی مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دنبال طرحی بود تا دو تیم از لیگ برتر ایران کم کند. 
این طرح احتمالا در دو سال آینده باید به صورت ناگزیر اتفاق بیفتد. ماجرا از این قرار است که این روزها فشار زیادی به تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا وارد می‌شود. 
تازه بزودی با تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا ، این فشار بیش از قبل هم خواهد شد. این اما تنها بخشی از مشکل است. در ای اف سی ، به پیروی از اتحادیه اروپا، زمزمه های راه اندازی لیگ ملی آسیا به گوش می رسد ، یعنی ماجرا از این قرار است که سران فوتبال آسیا اعتقاد دارند با راه اندازی لیگ ملی آسیا می توانند درآمدی دوچندان برای فدراسیون های ملی‌شان ایجاد کنند.
سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر ایران احتمال چنین اتفاقی را رد نمی کند و می گوید:«معمولا بعد از اروپا این طرح ها در دیگر کشورهای قاره های دیگر هم راه می افتد.»
راه افتادن این لیگ در دو سال آینده به همراه تغییراتی که در برنامه لیگ قهرمانان آسیا رخ می‌دهد، فشار مسابقات ملی و آسیایی را بقدری زیاد می کند که لیگ بر اساس مصوبه اوایل دهه ۹۰ باید ۱۴ تیمی شود. اتفاقی که در دو فصل آینده احتمالا رخ خواهد داد و بعد از لیگ سال آینده ، تیم‌ها باید باز آماده ماراتنی ۱۴ تیمی باشند. مدلی از لیگ که در دوران صفایی فراهانی برگزار می شد.

۴۱۴۱

نظر شما