شناسهٔ خبر: 31854982 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امید به تیم امید برای رسیدن به المپیک/ استیلی: هم ستاره زیاد داریم هم مشکل!

مدیر تیم امید می‌گوید:«چشم انتظار حضور هواداران هستیم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حمید استیلی مدیر تیم امید کشورمان حالا روزهای پرتلاطمی را سپری می کند. او به زودی باید همراه با زلاتکو کرانچار سرمربی امید، ملی پوشان را مهیای رقابت های سختی به نام مقدماتی المپیک کنند که مرحله نخست آن در تهران برگزار خواهد شد. به همین بهانه به سراغ استیلی رفتیم تا با او گپ بزنیم.متن گفت و گو با بازیکن اسبق تیم ملی را در زیر می خوانید:

در نزدیک ترین فاصله ممکن تا شروع بازی ها هستیم. اوضاع را چطور ارزیابی می کنید؟
وضعیت تیم خیلی خوب است. خوشبختانه بچه ها با انگیزه و انرژی زیادی تمرین می کنند و این موضوع باعث خوشحالی من است چون وقتی آنها سر حال باشند، قطعا نتایج خوبی می گیریم. از سوی دیگر، کادرفنی هم فعالیت های خودش را پیش می برد و برنامه های خاصی برای ادامه راه دارد. با کمک یکدیگر، تیم خوبی ساخته ایم و امیدواریم نتایج درخشانی کسب کنیم.

می گویند تیم امید، بازیکن ستاره ندارد. شما این موضوع را می پذیرید؟
البته ما به اندازه کافی بازیکنان خوب و مستعد در کشورمان داریم و تمام نفراتی که در اردوی فعلی هستند، از ستاره های فوتبال ایران در رده سنی زیر 23 به شمار می آیند اما من این موضوعی که گفتید را قبول ندارم چون اکثر بازیکنان ما جزو مهره های اصلی تیم شان در لیگ برتر هستند. از سوی دیگر، تاکید کرانچار این است که ما بازیکن ستاره نمی خواهیم بلکه تیم ستاره می خواهیم.

برنامه های آماده سازی که در ذهن کادرفنی بود، به خوبی پیش رفت؟
ما تلاش خودمان را کردیم که این اتفاق رخ بدهد اما نباید فراموش کنید که یکسری محدودیت ها نیز بر سر راه مان دیده می شد. مثلا نتوانستیم به اندازه ای که لازم بود، بازی تدارکاتی داشته باشیم یا مسائلی از قبل ناهماهنگی برای حضور بازیکنان باشگاهی به اردوی تیم امید وجود داشت ولی نباید این مسائل را جدی بگیریم چون تمرکزمان را از بین می برد.

به نظر می رسد برخی مربیان و مدیران نیز با تیم امید هماهنگی لازم را نداشتند؟
دیگر زمان این حرف ها گذشته و وقتی برای گلایه کردن نیست. هر چه بود، به گذشته مربوط می شود نه امروز. ما در روزهای آینده، بازی های حساس و سرنوشت سازی داریم که باید از آنها، سربلند خارج شویم به همین علت قصد ندارم دیگر از گذشته حرف بزنم. از سوی دیگر، اکثر مربیان، رابطه صمیمانه ای با تیم امید داشتند و کمک زیادی به ما کردند. برخی هم به خاطر شرایط جدول و بازی های شان، طبیعتا نمی توانستند به صورت کامل با ما همکاری کنند ولی تماس گرفتیم و مشکلات را حل کردیم.

شنیدیم مشکلی نیز با اجاره زمین ورزشگاه آزادی داشتید. این مشکل حل شد؟
همچنان با این مشکل درگیر هستیم. ما رایزنی هایی انجام داده ایم و امیدوارم به تیم امید نیز مانند تیم ملی نگاه ویژه ای انجام شود.

نگرانی تان بابت شرایط بدنی بازیکنان مرتفع شد؟
به هر حال برخی بازیکنان کمتر در اردو حضور داشتند ولی با تمرینات ویژه زلاتکو، شرایط بهتری پیدا کردند و امیدوار به درخشش شان هستیم. همان طور که گفتم، دیگر زمان این حرف ها گذشته است.

الهیار صیادمنش و یونس دلفی به بازی ها می رسند؟
تکلیف هیچ کدام معلوم نیست. فکر نمی کنم دلفی بتواند ما را همراهی کند ولی امیدواریم صیادمنش به کمک مان بیاید.

حرف آخر؟
باید این توضیح را بدهم که بازی‌های انتخابی تیم‌ های امید آسیایی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۱۱ گروه برگزار می‌شود و تیم‌های اول هر گروه به همراه چهار تیم برتر که در گروه شان دوم شده اند، مجوز حضور در دور نهایی مرحله انتخابی که در تایلند برگزار می‌شود را کسب می‌کنند تا با حضور تیم میزبان ۱۶ تیم پایانی را تشکیل دهند. تیم ما هم در روزهای 2، 4 و ۶ فروردین با تیم‌های ترکمنستان، یمن و عراق دیدار می کند تا بتواند مجوز حضور در دور نهایی را کسب کند. انشالله هواداران به کمک مان بیایند چون چشم به راه حمایت آنها هستیم تا این بچه ها راه هموارتری به سمت آینده داشته باشند.

251 251

نظر شما