شناسهٔ خبر: 31854980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بخشایش‌ در گفتگو با آنا:

سهم مهمی از مشکلات اقتصادی مربوط به عملکرد ضعیف مجلس است

یک عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی امروز به عملکرد ضعیف مجلس و نمایندگان مرتبط است.

صاحب‌خبر -

احمد بخشایش‌اردستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ و نقش آن در وجود مشکلات اقتصادی، گفت: از آنجا که پارلمان همیشه نقش مهمی در فرآیند تصمیم‌سازی کشورها دارند، مجلس شورای اسلامی هم از این موضوع مستثنی نیست، مجلس ما در این دوره با وضعیت خوبی روبه‌رو نیست و اگر تصمیمات و نطق‌های نمایندگان را مورد دقت قرار دهیم کاملاً تصمیم‌گیری‌های احساسی، سخنرانی احساسی و اشراف کم به مسائل جاری کشور را احساس می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مجلس دو طیف اصلاح‌طلب یعنی اعضای فراکسیون امید و مستقلین که اکثریت مجلس را تشکیل داده‌اند کاملاً ضعیف عمل کردند و کارنامه ضعیفی از آن‌ها باقی مانده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سران اصلاح‌طلب که چنین لیست‌هایی را برای انتخابات مجلس معرفی کردند از این اقدام پشیمان هستند، گفت: از آنجا که کنش‌های سیاسی مردم مبتنی بر احساسات و شخص‌محوری است، سران اصلاح‌طلب از این فرصت سوء‌استفاده کردند و لیست ناکارآمد را مورد آرای عمومی قرار داد.

بخشایش‌اردستانی خاطرنشان کرد: این مجلس نسخه‌ای که برای رفع مشکلات مفید باشد، ارائه نداده و اگر هم امروز مشکلات اقتصادی وجود دارد و مردم در مضیقه به سر می‌برند به‌خاطر تصمیمات و نطق‌ها و مصوبات نمایندگان این مجلس است. برخی از نطق‌های نمایندگان اصلاً مطابق با روح نظام و انقلاب نیست و بعضاً برخی از آن‌ها نطق‌ها و در کل مصوبات دشمن‌شادکن دارند و حتی در برابر دولت انفعال از خود نشان می‌دهند و نمی‌توانند دولت را به پاسخگویی و انجام وظیفه به‌طور صحیح وادار کنند.

وی در پایان افزود: امام راحل(ره) فرمودند که مجلس در رأس همه امور است، اما نمایندگان طوری عمل می‌کنند که جایگاه و ارزش مجلس زیر سؤال می‌رود و نقش محوری خود را نمی‌تواند در تحولات مثبت ایفا کند. من فکر می‌کنم برخی نمایندگان مسببان مشکلات اقتصادی امروز هستند و تا زمانی‌ که مجلس اصلاح نشود، دولت رویه خود را تغییر نخواهد داد و مشکلات هم حل نخواهد شد و ما مجلسی را می‌خواهیم که انقلابی باشد.

انتهای پیام/4122/۴۰۷۹/

نظر شما