شناسهٔ خبر: 31854733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار زنجان تاکید کرد

حفظ آرامش مردم در جامعه/ محور توسعه شهرستان‌ها فعال شود

استاندار زنجان بر ضرورت حفظ آرامش در تمامی سطوح جامعه تاکید کرد و گفت: آرامش مردم را با هیچ چیزی عوض نمی کنم و ایجاد التهاب در جامعه از سوی هیچ کس، بویژه از سوی افرادی که مسؤولیتی داشته باشند پذیرفته نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در دیدار با ائمه جمعه شهرهای استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد، بر هم خوردن آرامش مردم در جامعه را موجب نارضایتی عمومی و ایجاد تحلیل‌های نادرست در میان دشمنان عنوان کرد و افزود: همه در زمینه حفظ و گسترش آرامش درونی جامعه مسؤول هستند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال 98 خاطر نشان کرد: با هرکس که تبلیغات زودهنگام را آغاز نماید برخورد جدی خواهد شد تا انتخاباتی پرشور، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را برگزار نماییم که به اقتدار نظام بیافزاید.

وی فرمانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مردم شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی را به منزله اضلاع مثلث توسعه هر منطقه و شهرستان توصیف کرد و گفت: برای دستیابی به رشد و توسعه هر شهرستان، ایجاد هماهنگی و اعتماد متقابل میان این سه ضلع ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان، در زمینه انتصاب مدیران نیز ضمن تاکید به استفاده از توان و ظرفیت مدیران بومی یا مدیرانی که در مناطق محل خدمت خود ساکن باشند، افزود: در انتصاب‌ها با تاکید بر شایسته سالاری، بدون توجه به علائق سیاسی و جناحی مدیران، تنها به جوان بودن و سلامت رفتار و حُسن سابقه آن‌ها توجه می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به موارد مطرح شده از سوی ائمه جمعه شهرهای استان در این نشست، بیان کرد: تمامی موارد مطرح شده از طریق مدیران کل مربوطه پیگیری خواهد شد و مدیران باید بر اساس جدول زمانبندی به مطالبات مردم و موارد مطرح شده رسیدگی نمایند.

مقام عالی استان درخصوص تامین میوه شب عید در شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان نیز اظهار کرد: هیچ مشکل و کمبودی در تامین میوه شب عید مردم استان وجود ندارد و گاها تاخیر نمایندگان توزیع شهرستانی برای تحویل سهمیه میوه تنظیم بازار شهرستان، موجب کُندی و تاخیر در توزیع مناطق می گردد و کمبودی در تامین سهمیه‌ها وجود ندارد.

مدیرعالی اجرایی استان ادامه داد: سال گذشته 700 تن پرتقال و 500 تن سیب برای تنظیم بازار شب عید استان پیش بینی شده بود که این ارقام در عید امسال به یک هزار و 27 تن پرتقال و 700 تن سیب افزایش یافته تا مشکلی در تامین میوه مردم وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان به موضوع فروش مرغ با دو نرخ متفاوت در استان نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به قرارگیری در روزهای پایانی سال و حضور مسافرین و افزایش نیاز هتل‌ها و رستوران‌ها به مرغ، در برخی از مراکز عرضه گوشت مرغ در استان، علاوه بر مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان، مرغ با نرخ دیگری هم به فروش می‌رسد تا کاستی در تامین مرغ مردم استان ایجاد نشود.

حقیقی در ادامه گفت: روزانه 39.2 تن مرغ در استان زنجان به فروش می‌رسد و مردم استان تاکنون قریب به 9 میلیارد تومان کمتر از مردم سایر استان‌ها در خرید مرغ پرداخت کرده‌اند که استمرار روند عرضه مرغ به قیمت مصوب نیازمند تامین نهاده‌های مرغداران و رعایت انصاف از سوی فروشندگان، مرغداران، کشتارگاه‌ها و مردم استان است تا مشکلی در عرضه به همه مردم ایجاد نشود.

تاکید بر ضرورت استقرار تمامی مدیران در مناطق و شهرستان‌های محل خدمت خود، برخورد با چاه‌های آب غیرمجاز و برداشت‌های ناعادلانه از سفره‌های زیرزمینی، تلاش در راستای ایجاد و حفظ آرامش در تمامی سطوح جامعه و برگزاری انتخاباتی پرشور با حداکثر مشارکت مردمی طی سال آینده از دیگر نکات مورد تاکید مقام عالی استان در دیدار با ائمه جمعه شهرهای استان بود.

گفتنی است در این دیدار، ائمه جمعه شهرهای استان به بیان موارد و مشکلات هر منطقه پرداختند و مسائلی از قبیل؛ ایجاد اماکن خدماتی همچون ادارات، بانک و کلانتری در برخی شهرها، افزایش نظارت بر بازار شهرستان‌ها، تامین نفت برخی روستاهای صعب‌العبور، رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار، پیگیری مصوبات شهرستانی استاندار و بهسازی برخی از مناطق روستایی را بیان کردند که از سوی استاندار زنجان پاسخ لازم و قول مساعد برای پیگیری ارائه شد.

انتهای پیام/73004/ق

برچسب‌ها:

نظر شما