شناسهٔ خبر: 31854502 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا قدیمی | لینک خبر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفتگوی ویژه خبری:

مردم در مسیر سفر باید از شتاب و عجله پرهیز کنند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ۲۸ اسفند، با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع سفر، راه و جاده؛ مقصد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری ۲۸ اسفند ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی موضوع سفر، راه و جاده؛ مقصد پرداختند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه مردم باید در حوزه گردشگری کمک کنند تا مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، گفت: در این حوزه مدیریت زمان خیلی مهم است، متاسفانه در ایام عید با تراکم موج سفر مواجه هستیم لذا باید توزیع سفر به خوبی صورت گیرد تا مسئله زمان و کمبود آن برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ما در این حوزه در موضوع زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها خیلی ضعف نداریم، افزود: در موضوع گردشگری باید به این مسئله توجه کرد که ابتدا باید تقاضا تحریک شود و پس از آن به تدریج عرضه صورت گیرد عملاً گردشگران رضایت نسبی از سفر دارند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مردم باید از شتاب و عجله پرهیز کنند و از مسیر لذت لازم را ببرند، خاطرنشان کرد: باید تردد را تبدیل به توقف و بهره بردن از مسیر کرد، در ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر ۲۲ نهاد، سازمان و دستگاه در قالب این ستاد با یکدیگر همکاری می‌کند تا تدارک سفر نوروزی برای مردم به خوبی صورت گیرد.

تیموری با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با شماره گیری سامانه ۰۹۶۲۹ گزارشات و شکایت خود را اطلاع دهند تا همکارانمان پاسخ و راهنمایی‌های لازم و در نهایت پیگیری داشته باشند، افزود: مردم باید به سمت سفر‌های برنامه‌ریزی شده و گروهی حرکت کنند، زیرا این موضوع مقرون به صرفه است.

در ادامه این برنامه تلویزیونی، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی طی گفت و گوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه در ۲۱ روز گذشته تمرکزمان بر روی نظارت بر خرید شب عید مردم بود و لذا از امروز به بعد تمرکز بر روی هتل‌ها، مراکز اقامتی، مراکز بین راهی و رستوران‌ها خواهد بود، گفت: در ۲۱ روز گذشته طرح نوروزی سازمان تعزیرات ۲۶۷۱ اکیپ گشت مشترک با همکاری تمامی مراجع ذیصلاح، شبکه بهداشت، بازرسین اتحادیه‌ها و اصناف و سازمان صنعت و معدن برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۸۵ مورد بازرسی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۹۲۰ واحد در این بازرسی‌ها دچار تخلف شده بودند، سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای امسال رویکرد پیشگیرانه را در پیش گرفته است لذا از وقوع تخلف ۲ هزار و ۷۰۳ واحد که امکان تخلف داشتند، با تذکر‌اتی که در سیستم اداری ثبت می‌شود، ولی منجر به تشکیل پرونده نمی‌شود، جلوگیری کردیم.

رایگانی افزود: ۳ هزار و۴۶۲ واحد صنفی تخلفی در بازرسی‌های انجام شده نداشتند، ۳ هزار و۴۸۵ پرونده برای متخلفین طرح نوروزی در این ۲۱ روز تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه تمرکز گشت‌های ما از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی برمهمانپذیر‌ها، مسافرخانه ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی خواهد بود، ادامه داد: همکاران ما در سامانه ۱۲۴ در سریعترین زمان ممکن تخلفات را به گزارش می‌دهند، سامانه ۱۳۵ از اول صبح تا ۹ شب به صورت تلفنی جوابگوی مردم است.

همچنین سردار حمیدی رئیس پلیس راه کشور در ادامه برنامه با اشاره به اینکه تا به امروز ۷۶ نفر در سرصحنه فوتی داشته ایم لذا اساساً نباید تصادف داشته باشیم، اظهار کرد: همه مجموعه‌ها دست به دست هم داده اند تا تصادفات روند کاهشی داشته باشد، انسداد جاده‌ها به صورت مقطعی است لذا مردم باید با اطلاعات کافی برای سفر خود برنامه ریزی کنند، متاسفانه خیلی از رانندگان تجهیزات مناسب را در جاده‌ها ندارند و این موضوع سبب گیر کردن آن‌ها در بین راه می‌شود.

محمد حسین فروزان، معاونت هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی در گفتگوی زنده تلویزیونی از مشهد گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز در استان خراسان رضوی از اول دی‌ماه با ۱۲ کمیته اجرایی کار خود را شروع کرد و مانور خدمت در تاریخ ۲۲ اسفند ماه با حضور ۲۴ دستگاه اجرایی رسما کار خود را آغاز کرده است و عملیات اجرایی خدمت‌رسانی به زائران و گردشگرانی که قصد مسافرت به مشهد دارند، فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ستاد اسکان ۲۲۵ هتل آپارتمان،۷۰۰ خانه مسافر، ۴۶ واحد اقامتگاه بوم گردی، ۷۸ واحد حسینیه و ۱۲ هزار کلاس درس در این راستا تدارک دیده شده است.

فروزان با اشاره به اینکه جمعا به طور ثابت در مشهد الرضا ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت خواب را می توانیم پذیرایی کنیم، افزود: تدارک سفر در استان خراسان رضوی به خوبی انجام شده است لذا در طول مسیر شش گانه‌ای که به مشهد ختم می‌شود سازمان عشایر ۱۴۶ سیاه چادر را احداث کرده است تا مسافران به صورت شتابزده به ادامه مسیر خود نپردازند لذا تمامی امکانات در حوزه‌های مختلف تدارک دیده شده تا مشکلی در این راه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شورای تامین و همه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، نیروی انتظامی، پلیس راه و پلیس راهور در سطح جاده های استان پای کار هستند، افزود: ما به دنبال تامین امنیت عزیزانمان هستیم.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه حدود هزار و ۶۰۰ نفر نیز در این حوادث مصدوم شدند، ادامه داد: از نظر تعداد تلفات جاده‌ای آمار بهتری از میانگین جهانی و کشور‌های آسیایی داریم، اما با کشور‌های پیشرفته فاصله داریم.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه اصلاح زیرساخت ها، نظارت و کنترل، اطلاع رسانی و تجهیز جاده‌ها به سامانه‌های کنترلی از جمله اقدامات کاهش تلفات جاده‌ای هستند، تصریح کرد: با توجه به انسداد‌های مقطعی جاده‌های کشور مردم پیش از سفر از وضع راه‌ها اطلاع کسب کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور شناسایی و مقدمات ایمن سازی آن‌ها انجام شده است، گفت: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای بهبود یافت، بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های سامانه حمل و نقل عمومی مجهز به سامانه FMS شده اند که اطلاعات ناوگان را به صورت هوشمند دریافت می‌کنند و به راننده در صورت بروز نقص فنی هشدار می‌دهند.

قربانی گفت: اگر راننده پس از یک روز به علامت‌های این سامانه توجه نکند پلیس راه آن را متوقف خواهد کرد، اگر مدیریت تقاضای سفر از وسایل نقلیه شخصی به ناوگان حمل و نقل عمومی نداشته باشیم سفر‌ها با خودرو‌های شخصی و در پی آن تعداد سوانح جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه میزان بارندگی اخیر استان مازندران ۱۴۰ میلی متر بود و برف کم سابقه‌ای در ارتفاعات این استان بارید که موجب سیلاب و آبگرفتگی معابر استان مازندران شد، گفت: در غرب استان مازندران مشکلی وجود ندارد، در ۱۲ شهرستان این استان ۱ میلیون نفر درگیر سیلاب بوده اند و خسارات زیادی به کشاورزان و باغداران وارد شده است.

حسین زادگان تصریح کرد: در چند روز آینده مشکلات سیلاب در شهر‌ها رفع می‌شود، اما در برخی مناطق روستایی به زمان بیشتری نیاز است، آمادگی میزبانی مسافران نوروزی را داریم لذا به سیل زدگان ۲ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی و ۲ میلیون تومان کمک هزینه بازسازی پرداخت می‌شود.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر طی تماس تلفنی با اشاره به اینکه به ۱۰ شهر استان گلستان هشدار سیلاب و آبگرفتگی داده شد و ۴ روستای این استان تخلیه شده اند، اظهار کرد: شب گذشته ۸ محور در استان سمنان بارندگی داشتند که ۳ هزار و ۳۰۰ نفر را در این محور‌ها اسکان اضطراری دادیم و اکنون مشکل خاصی در این محور‌ها وجود ندارد، ۵۵۹ پایگاه هلال احمر در سراسر کشور برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما