شناسهٔ خبر: 31854484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تبعیض دولت انگلیس در حفاظت از مسلمانان این کشور

کمیسیون حقوق بشر اسلامی از وزیر کشور انگلیس خواست در حفاظت از دینداران و مراکز دینی در این کشور، تبعیض موجود را کنار بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون حقوق بشر اسلامی در نامه ای به ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس خواست در حفاظت از دینداران و مراکز دینی در این کشور، تبعیض موجود را کنار بگذارد.

در پی حمله تروریستی به مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، در نامه کمیسیون حقوق بشر اسلامی آمده است: حملات افراد راست افراطی به مسلمانان در انگلیس، در سالیان اخیر ادامه داشته است و اکنون مسلمانان انگلیس نگران جان خود و حفاظت از مساجد و مراکز اسلامی اند.

به نوشته این کمیسیون، حملات به مساجد و مراکز نیایش مسلمانان در انگلیس، گسترش یافته و اسلام هراسی رو به فزونی است.

به نوشته کمیسیون حقوق بشر اسلامی، همان گونه که در گزارش سال 2015 این کمیسیون آمده است، حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان انگلیس را تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که 66 درصد از مسلمانان گفته اند مورد آزار گفتاری نژادپرستان قرار گرفته اند که این میزان در سال 2010 میلادی 39.8% بود.

همچنین آزار جسمی مسلمانان نیز از 13.9% در سال 2010 به 17.8% در سال 2014 رسید که در اغلب موارد، با خشونت همراه بوده است.

این کمیسیون از وزیر کشور انگلیس خواست با توجه به تهدیدهای فراوان علیه مسلمانان در انگلیس، بودجه معین شده را با توجه به بودجه تعیین شده به منظور حفاظت از یهودیان و مراکز دینی آنان، مقایسه و تشریح کند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی نوشته است: وزیر کشور امسال اعلام کرد 600 هزار پوند دیگر بر بودجه حفاظت از مراکز یهودی خواهد افزود و بدین ترتیب، هزینه سالانه حفاظت از مراکز یهودیان در انگلیس، به 14 میلیون پوند می رسد.

به نوشته این کمیسیون، شمار جمعیت یهودی در انگلیس، مطابق نتیجه همه پرسی سال 2011 میلادی، 265 هزار و 568 نفر است و دولت انگلیس از سال 2016 تا پایان سال 2018 میلادی، سالانه 13 میلیون و چهارصد هزار پوند برای حفاظت از مراکز یهودی در این کشور پرداخته است.

در نامه این کمیسیون امده است در همین زمان، دولت انگلیس سالانه فقط دو میلیون و چهارصد هزار پوند برای حفاظت از پیروان و مراکز دیگر ادیان در انگلیس اختصاص داده در حالی که فقط شمار مسلمانان انگلیس براساس همه پرسی سال 2011 میلادی، دو میلیون و 786 هزار و 635 نفر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما