شناسهٔ خبر: 31854433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده انتظامی سمنان:

کشف مواد محترقه در سمنان کاهش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کشفیات مواد محترقه در سمنان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ غلامحسن پاکدامن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه چهارشنبه‌سوری و زمان تحویل سال در سمنان انجام شده بود و نگاه ناجا نسبت به چهارشنبه‌سوری، نگاه اجتماعی است و نگرش امنیتی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: با شادی مردم مخالف نیستیم؛ ولی در کنار آن، با مقابله‌کنندگان با نظم عمومی و خسارت‌زنندگان به اموال عمومی و شخصی به‌طور شدیدی برخورد می‌کنیم و در این راه یک طرح پنج وضعیتی ترسیم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان، مباحث انتظامی، امنیتی، ترافیکی، اجتماعی و نظارتی را از ابعاد این طرح برشمرد و تصریح کرد: باید می‌توانستیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم و برای این کار نقاط آلوده شهر را شناسایی کردیم.

پاکدامن تأکید کرد: از افرادی که از قبل سابقه تهیه و توزیع و استفاده‌ از مواد محترقه را داشتند، تعهد اخذ شده بود تا این کار را انجام ندهند؛ محل‌های آلوده و تولید غیرمجاز، صنعتی و دست‌ساز را نیز شناسایی کردیم و پلیس ورود پیدا کرد و کشفیاتی داشت.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی داشتیم، اضافه کرد: قرار شده بود افرادی که در ایام چهارشنبه آخر سال در این رابطه دستگیر شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت بمانند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از آمادگی نیروی انتظامی برای روزهای پایان سال خبر داد و افزود: نیروهای پلیس در تمام سطح شهر حضور دارند و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و اورژانس هم انجام شده بود تا امنیت مطلوبی را در شب چهارشنبه آخر سال و همچنین در لحظه تحویل سال در سمنان داشته باشیم.

پاکدامن با بیان اینکه امنیت خوبی را در این ایام به مردم ولایتمدار سمنان هدیه خواهیم داد، تصریح کرد: کشفیات مواد محترقه در سمنان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از کشف مواد محترقه خوشحال نیستیم و این  نشان می‌دهد که هنوز هم آلودگی وجود دارد و امسال به خاطر فرهنگ‌سازی انجام‌شده، میزان کشف کاهش یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان ادامه داد: از طریق رسانه‌های مختلف و حضور پلیس در مساجد، مدارس و اقدامات فرهنگی و آموزش‌های همگانی حتی در ادارات دولتی و فرهنگی و اقدامات بازدارنده که سنوات قبل انجام دادیم، خوشبختانه استفاده و نحوه تولید مواد انفجاری دست‌ساز رو به کاهش است.

پاکدامن با اشاره به اینکه این عوامل باعث شد تا سطح کشفیات مواد محترقه در سمنان کاهش پیدا کند، اظهار کرد: امیدواریم وضع مطلوبی را در شب سال تحویل هم داشته باشیم.

انتهای پیام/75035/م20/

نظر شما